گستران وب

یکی از قابلیت هایی که می توانید به وب سایت تحت وردپرس خود اضافه منید این است که با اکانت یکی از شبکه های اجتماعی وارد سایت شوید . البته لازم به ذکر است که اکثر وب سایت ها این روزها از این قابلیت بهره می برند چون با استفاده از این روش دیگر نیاز به پرکردن فرم با تعداد زیادی فیلد نمی باشد فقط با چند کلیک ساده می توان وارد سایت شد .
در این مقاله تیم گستران وب قصد دارد تا افزونه ایی را به شما همراهان همیشگی معرفی کند که به وسیله ی آن قادر خواهید بود تا این فرآیند ساده و کاربردی و کاربر پسند را به وب سایت وردپرسی خود اضافه کنید و کاربرانتان به وسیله ی آن قادر خواهند بود تا به وسیله ی یکی از اکانت های شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک ، گوگل پلاس ، توییتر و …….. وارد سایت شوند ، پس در ادامه با آموزش و دانلود این افزونه کاربردی با ما همراه باشید .

ورود از طریق شبکه های اجتماعی در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان WordPress Social Login در مخرن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون توانسته است تا بیش از ۶۰.۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴.۱ را ازآن خود نماید که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا امکان ورود با شبکه اجتماعی در وردپرس را در سایت خود فراهم کنید.

نصب و فعال سازی

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان WP Social Login در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد، روی آن کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه مشابه تصویر زیر هدایت شوید. دقت کنید که برای استفاده از این افزونه لازم است تا cURL در هاست و سرور شما فعال باشد در صورتی که این قابلیت در هاست شما فراهم نیست یک تیکت برای میزبان خود ارسال کنید تا آن را فعال کند.

حال همانطور که در تصویر مشاهده می‌کتید برای ورود و عضویت با هر شبکه اجتماعی لازم است تا کدهای API دریافتی آن را وارد کنید و برای فعال کردن نیز گزینه Enabled را بر روی حالت Yes قرار دهید تا امکان ورود با آنها فراهم باشد.

با کلیک بر روی گزینه‌های راهنما لینک دار شده در مقابل هر فیلد راهنمای ساخت API و دریافت آن برای شما باز خواهد شد که برای فیسبوک، توییتر و گوگل لازم است تا یک پروژه و برنامه در هریک ایجاد کرده و پس از وارد کردن اطلاعات سایت API خود را دریافت کرده و در آن وارد کنید.

پس از ورود API برای هر شبکه اجتماعی و ذخیره تنظیمات مشابه تصویر زیر خواهید دید که در فرم ورود وردپرس آیکون هر شبکه اجتماعی که فعال کرده‌اید اضافه شده است که با کلیک بر روی آن کاربران به صفحه درخواست اجازه از اکانت گوگل، توییتر یا فیسبوک هدایت خواهند شد.

حال با کلیک بر روی هر یک از شبکه های اجتماعی کاربر به صفحه درخواست اجازه دسترسی هدایت می‌شود و قادر خواهد بود تا جزییات سطح دسترسی و خواندن اطلاعات اکانت را مشاهده نماید و پس از اینکه اجازه داد در سایت ثبت نام کند.

در این مرحله پس از کلیک بر روی دکمه Allow یا اجازه دسترسی برای هریک از شبکه‌های اجتماعی کاربر به صفحه زیر هدایت خواهد شد که از وی درخواست می‌شود که آیا قبلا در سایت حسابی داشته است یا خیر، اگر قبلا با این ایمیل حسابی در سایت وجود داشته باشد به عنوان آن حساب قادر به ورود در سایت بوده و اگر حسابی نداشته باشد با کلیک بر روی دکمه Create a New Account قادر به ساخت پروفایل جدید خواهد بود.

پس از انتخاب یکی از گزینه‌های موجود کاربر در سایت ثبت نام کرده و وارد اکانت خود در سایت خواهد شد و دیگری نیازی به پر کردن فیلدهای گوناگون برای عضویت و یا ورود در سایت نخواهد داشت و با چند کلیک ساده قادر است تا به راحتی وارد اکانت خود شود.

با مراجعه به تب Widget نیز قادر خواهید بود تا تنظیمات افزونه همچون عنوان ابزارک ورود، انتخاب آیکون، سفارشی سازی CSS و.. را تغییر داده و سفارشی سازی کنید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

One thought on “ورود از طریق شبکه های اجتماعی با افزنه WordPress Social Login در وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *