گستران وب

بک آپ گیری در وردپرس و معرفی بهترین افزونه

گرفتن نسخه پشتیبان […]

تیر 18 , 1396

گرفتن نسخه پشتیبان وردپرس به صورت منظم و مستمر یکی بهترین کارهایی است که می توانید برای وب سایت خود انجام دهید.

مهم ترین دلیل گرفتن پشتیبان این است که می تواند شما را در شرایط فاجعه بار ، مثل مواقعی که سایت شما هک شود یا در هر شرایط نامناسبی قرار گیرد کمک کند تا سایت خود را بازیابی کنید. شما به راحتی میتوانید با چند پلاگین پشتیبان گیری رایگان که برای وردپرس وجود دارد از سایت خود بکاپ یا نسخه پشتیبان تهیه کنید. در این مقاله، ما بهترین افزونه های پشتیبان گیری وردپرس را به شما معرفی خواهیم کرد.

نکته مهم: بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی وب وردپرس سرویس پشتیبان محدودی را ارائه می دهند که عمده آنها از کل محتویات هاست شما می باشد، اما این نکته را حتما به یاد داشته باشید که مسئولیت آن این است که از وردپرس خود خودتان نسخه بکاپ تهیه کنید و فقط به پشتیبان میزبانی هاستتون جهت پشتیبان گیری تکیه نکنید.

اگر قبلا از وبسایت خود پشتیبان تهیه نکرده اید باید یکی از این بهترین پلاگین های پشتیبان وردپرس را که در ادامه معرفی می کنیم انتخاب کنید و از آن نصب و استفاده نمائید.

افزونه BackupBuddy

backupbuddy

افزونه BackupBuddy محبوب ترین افزونه حرفه ای وردپرس است. این افزونه وردپرس به شما اجازه می دهد تا شما به راحتی برنامه های پشتیبان گیری روزانه، هفتگی یا ماهانه را برنامه ریزی کنید. همچنین می تواند پشتیبان گیری شما را به صورت خودکار در Dropbox، Amazon S3، Rackspace Cloud، FTP، Stash (فضای ابری) ذخیره و حتی آن را به شما ایمیل کند.

بزرگترین مزیت استفاده از افزونه BackupBuddy این است که این یک سرویس رایگاه می باشد، بنابراین نیاز به پرداخت هزینه ماهانه ندارد. شما می توانید با استفاده از افزونه BackupBuddy بر روی تعداد سایت هایی که دارید نصب کنید و استفاده کامل ببرید . شما حتی می توانید از افزونه BackupBuddy برای کپی کردن، انتقال و بازیابی وب سایت های وردپرسی خود استفاده کنید.

افزونه UpdraftPlus

updraftplus

افزونه UpdraftPlus یک پلاگین پشتیبان گیری رایگان وردپرس است. این افزونه به شما اجازه ایجاد پشتیبان کامل از سایت وردپرس و ذخیره آن بر روی فضای ابری و یا دریافت بر روی کامپیوتر را می دهد.

این افزونه از برنامه پشتیبان پیشنهادی و بر اساس درخواست های شما پشتیبانی می کند. شما می توانید انتخاب کنید که از کدام فایل ها نسخه پشتیبان تهیه کنید. این این افزونه به راحتی و به صورت خودکار می تواند پشتیبان گیری شما را به Dropbox، Google Drive، S3، Rackspace، FTP، SFTP، ایمیل و چندین سرویس ذخیره سازی ابری دیگر بارگیری کند. همچنین این افزونه دارای یک نسخه حرفه ای و پیشرفته به همراه ابزارک انتقال و کپی سایت، جستجوی پایگاه داده و جایگزینی آنها و پشتیبانی چندرسانه ای از دیگر موارد آن است.

افزونه BackWPUp

backwpup

افزونه BackWPUp یک پلاگین رایگان بکاپ گیری وردپرس است که به شما اجازه می دهد تا یک نسخه پشتیبان کامل از وردپرس را به صورت رایگان ایجاد کنید و آن را در فضای ابری مانند (Dropbox، Amazon S3، Rackspace، و غیره)،ftp، ایمیل یا رایانه خود ذخیره کنید.

این افزونه برای استفاده بسیار آسان است و اجازه می دهد تا شما پشتیبان گیری خودکار وردپرس را با توجه به محدود بروز رسانی سایت خود برنامه ریزی کنید.بازیابی نسخه پشتیبان یک سایت وردپرس در این افزونه بسیار ساده است.اولویت نسخه کامل افزونه BackWPup پشتیبان گیری در Google Drive است.

افزونه BackUpWordPress

backupwordpress

افزونه BackupWordPress یک پلاگین بکاپ گیری کامل وردپرس با پشتیبانی از برنامه ریزی به صورت خودکار است. این افزونه اجازه می دهد تا شما برای برای پایگاه داده و فایل های خود برنامه ریزی های مختلف انجام دهید . تنها مشکل این افزونه آن است که نسخه رایگان اجازه نمی دهد که بکاپ گیری وردپرس خود را در یک سرویس ذخیره سازی ابری ذخیره کنید.
اگر می خواهید پشتیبان گیری خود را در Dropbox، Google Drive، FTP و غیره ذخیره کنید،باید یک افزونه اضافی برای آن خریداری کنید. جدول ها برای هر سرویس در دسترس هستند و شما می توانید یکی از نیازهای خود و یا کل بسته نرم افزاری را خریداری کنید.

افزونه Duplicator

duplicator

همانطور که از نام این افزونه پیداست،افزونه Duplicator یک پلاگین محبوب وردپرس است که برای انتقال به وردپرس استفاده می شود. با این حال، ویژگی های بکاپ گیری را نیز دارا می باشد.این افزونه اجازه نمی دهد که شما برنامه ریزی خودکار پشتیبان گیری را ایجاد کنید که این امر باعث می شود آن را از یک نسخه ایده آل پشتیبان وردپرس برای یک سایت تهیه کند.

افزونه WP-DB-Backup

wp-db-backup

افزونه WP-DB-Backup با بیش از ۴۰۰،۰۰۰ نصب فعال،افزونه WP-DB-Backup یکی از محبوب ترین افزونه های پشتیبان گیری وردپرس است. تنها مشکل افزونه WP-DB-Backup این است که تنها بکاپ پایگاه داده وردپرس شما است.این به این معنی است که شما باید فایل های رسانه ای خود را به صورت دستی بکاپ گیری کنید. اگر شما اغلب سایت وردپرس خود را به روز رسانی نمی کنید و یا تصاویری آپلود نمی کنید ،می توانید افزونه WP-DB-Backup را به عنوان افزونه پشتیبان اصلی وردپرس خود استفاده کنید.
با افزونه WP-DB-Backup به راحتی می توانید پشتیبان پایگاه داده ایجاد کنید، پشتیبان گیری و بازگرداندن پایگاه داده را هم بصورت خودکار انجام دهید.در ضمن این افزونه یک ابزار بسیار مفید برای کاربرانی است که به صورت دستی برای تهیه پشتیبان به phpMyAdmin دسترسی ندارند.

نتیجه گیری نهایی این که هر پلاگین بکاپ وردپرس دارای مزایا و معایب خاص خودش است.امیدواریم که این لیست به شما کمک کند بهترین پلاگین بکاپ وردپرس را برای سایت خود انتخاب کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *