گستران وب

یکی از مهم ترین نکات سئو و بهینه سازی سایت و وردپرس تعیین آدرس دهی permalink مناسب برای مطالب و نوشته های سایت می باشد در وردپرس با مراجعه به بخش تنظیمات و سپس پیوندهای یکتا می توان نحوه ایجاد لینکهای سایت را تعیین کرد. در ابتدای نصب وردپرس پیوند یکتا در حالت پیشفرض قرار دارد در این وضعیت برای نمایش پست از شناسه یا id آن استفاده می شود اکثر افزونه های افزایش سرعت وردپرس که معمولا پلاگینهای کش می باشند با این آدرس دهی مشکل دارند و نمی توانند در این حالت کارشان را انجام دهند همچنین از نظر سئو نیز این پیوند یکتا اصلا مناسب نمی باشد و باید از آدرس دهی مناسب دیگری که شامل عنوان مطلب باشد استفاده کرد. در این نوشته از گستران وب به بررسی بهترین پیوند یکتا وردپرس برای نمایش لینک مطالب سایت می پردازیم تا الاوه بر عدم ایجاد تداخل برای افزونه های کش باعث بالا رفتن رتبه سایت در گوگل و موتورهای جستجو شود پس با ما همراه باشید.

در وردپرس با تنظیم پیوندهای یکتا می توان لینکهای سایت را در حالتهای پیش فرض، روز و نام، ماه و نام، عددی، نام نوشته و ساختار دلخواه ایجاد کرد اما بهترین پیوند یکتای وردپرس از نظر سئو و بهینه سازی سایت کدامیک از گزینه های موجود است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت لینکی که دارای مشخصه ای از مظلب باشد و بتواند تعداد کاراکتر بیشتری را نمایش دهد گزینه مناسبی خواهد بود در ادامه به بررسی ساختار پیوند یکتا می پردازیم.

پیوند یکتای پیش فرض : این نوع پیوند با استفاده از id شناسه مطلب لینک آنرا ایجاد می کند یعنی لینک سایت تان به صورت yoursite.ir/?p=58 خواهد شد در این مثال لینک به مطلب دارای شناسه ۵۸ اشاره می کند، استفاده از این ساختار پیوند یکتا توصیه نمی شود.
پیوند روز و نام : در این حالت به جای شناسه از تاریخ انتشار مطلب که از سال و ماه و روز تشکیل شده به همراه عنوان پست استفاده می شود. این پیوند یکتا به دلیل طولانی بودن تاریخ و کم شدن تعداد کاراکتر برای قرار گرفتن عنوان مطلب مناسب نمی باشد.
لینکدهی ماه و نام : این ساختار نیز مشابه ساختار بالا می باشد با این تفاوت که تاریخ از سال و ماه تشکیل می شود و روز ار آن حذف می شود.
پیوند یکتا عددی : این نوع آدرس دهی مطالب وردپرس با استفاده از شناسه در ابتدای لینک و سپس نام یا عنوان نوشته ایجاد می شود. در گذشته و نسخه های قدیمی وردپرس به دلیل وجود برخی مشکلات در خواندن اطلاعات از پایگاه داده توصیه می شد که آدرس دهی مطالب با عدد شروع شود در این حالت می توان گفت این نوع پیوند یکی از بهترین گزینه های موجود می باشد اما با گذشت زمان و انتشار نسخه های جدید وردپرس این مشکل رفع شده و می توان به طور مستقیم از نام نوشته به عنوان پیوند یکتا استفاده کرد.
نام نوشته : از نظر ما بهترین پیوند یکتا وردپرس نام نوشته می باشد زیرا می توان براحتی و با استفاده از حداکثر کاراکتر اختصاص داده شده به لینک مطالب پیوند مورد نظر را ایجاد کرد.

ساختار دلخواه جهت ایجاد آدرس دهی مناسب برای سایتهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد شاید در وب سایتی نیاز به پیوند یکتایی خاص باشد!
برخی از وبمستران عبارت html را جهت ایجاد بهترین پیوند یکتا وردپرس به انتهای پیوند اضافه می کنند همانند ادرس های گستران وب تا به موتورهای جستجو بفهمانند که این برگه از سایت یک مطلب است در حالیکه نیازی به این کار نیست شاید در گذشته قرار دادن html در پیوند یکتا وردپرس مناسب می بود اما اکنون بود و نبود آن فرقی نمی کند.

جهت آشنایی بیشتر با لینکها به آدرس Using Permalinks در بخش توابع وردپرس مراجعه نمایید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *