گستران وب

افزونه ربات تلگرام برای سایت وردپرسی Telegram Bot

با وجود گسترش […]

تیر 26 , 1396

با وجود گسترش تلگرام در کشورمان نیاز به راه اندازی صفحه تلگرام برای سایت و فعالیت در این شبکه اجتماعی پربازدید برای سایتها و کسب و کارها احساس می شود تلگرام دارای امکاناتی است که با بهره گیری از آن می توان مدیریت بهتر و راحت تری بر روی صفحه سایت داشت یکی از این امکانات ربات تلگرام یا Telegram Bot می باشد توسط ربات تلگرام می توان با ایجاد پرسش و پاسخ کاربران را راهنمایی کرد و یا جدیدترین مطالب منتشر شده در سایت را به صورت خودکار بر روی صفحه تلگرام منتشر کرد، در وردپرس می توان با استفاده از افزونه وردپرس ایجاد ربات تلگرام براحتی و در کمترین زمان ممکن برای سایت تلگرام بات ساخت و آنرا مدیریت کرد جهت آشنایی و آموزش ساخت ربات تلگرام در وردپرس با گستران وب همراه باشید.

رباتهای تلگرام به عنوان منشی یا اپراتور عمل می کنند و می توانند پاسخ کاربران را با استفاده از جملات از پیش تعیین شده بدهند برای اینکار از دستورات خاصی به نام commands که برایش تعریف شده استفاده می کند در واقع ربات تلگرام امکان پاسخگویی مستقیم را ندارد یعنی اگر کاربر سلام کند نمی تواند بگوید سلام علیکم به سایت ما خوش اومدید ! و با کاربر خوش و بش کند اما ربات تلگرام می تواند هر چیزی را یاد بگیرد و انجام دهد و امکاناتی مانند : آموزش دادن، یاد گرفتن، جستجو کردن برای موضوعی خاص، ادغام و اتصال به موضوعی خاص و … را انجام دهد.
افزونه وردپرس ربات تلگرام دارای سایتی به آدرس wptele.ga می باشد که با عضویت در آن و نصب افزونه می توانید براحتی از آن استفاده کنید جالب است بدانید طراح افزونه ایتالیایی می باشد اما بیشتر کاربران آن ایرانی ها هستند البته با وجود بیشتر بودن تعداد کاربران ایرانی در تلگرام این امر دور از تصور نیز نبود.

پس از نصب و فعال سازی افزونه با مراجعه به بخش تنظیمات افزونه می توانید بی نهایت دستور ایجاد کنید ، نحوه نوشتن دستورات شبیه به بخش نوشتن مطلب جدید در وردپرس می باشد برای فراخوانی دستورات در ربات تلگرام سایت نیز می توانید از اسلش / و سپس نام دستور استفاده کنید به عنوان مثال /contacts می تواند برای نمایش اطلاعات تماس که متشکل از متن، عکس، فایل صوتی و یا فیلم ویدیوئی است مورد استفاده قرار گیرد.

بیایید بخش افزونه وردپرس ایجاد ربات تلگرام را با افزونه ارسال خودکار مطالب وردپرس به کانال تلگرام از طریق ربات تلگرام کامل کنیم، توسط افزونه AUS Telegram Channel می توانید به صورت خودکار صفحه تلگرام سایت تان را بدون نیاز به وارد شدن به تلگرام بروزرسانی و کاربران تان را مطلع کنید. پس از نصب و فعال کردن افزونه با مراجعه به برگه تنظیمات آن اطلاعاتی مانند: bot token که کدی چند رقمی است و در هنگام ساخت ربات برایتان ایجاد می شود، آدرس کانال تلگرام سایت، تاریخ شروع به انتشار خودکار مطالب در تلگرام و بازه زمانی بازبینی سایت برای انتشار مطالب جدید در کانال سایت را تعیین کنید تا ربات تلگرام در بازه تعیین شده به سایت سر بزند و مطالب جدید را منتشر کند.

در این مقاله الاوه بر افزونه وردپرس ایجاد ربات تلگرام با افزونه اطلاع رسانی فعالیتهای وردپرس در کانال تلگرام مدیر سایت و افزونه انتشار خودکار مطالب در کانال تلگرام از طریق ربات آشنا شدید که می توانید با بکارگیری آنها فعالیت بسیار گسترده ای در تلگرام داشته باشید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

3 دیدگاه در “افزونه ربات تلگرام برای سایت وردپرسی Telegram Bot

  1. سلام ببخشید من برای اینکه بخوام اطلاعات یک ربات تلگرامی رو تو سایتم استفاده کنم باید چکار کنم خواهشا راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *