گستران وب

افزونه جی کوئری منو واکنش گرا موبایل و تبلت Jquery Responsive Menu

برای طراحی واکنش […]

برای طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو روشهای مختلفی وجود دارد که یکی از متداول ترین آنها استفاده از کدنویسی Css به همراه پلاگینهای Jquery می باشد. در این حالت با استفاده از مدیاکوئری ها در سی اس اس با توجه به اندازه صفحه نمایش اجزاء مختلف پوسته را تغییر اندازه می دهیم تا با سایزهای مختلف صفحه سازگار و به درستی نمایش داده شوند یکی از مهم ترین بخشهای سایت که در صفحه نمایش و دستگاه های کوچک باید استاندارد شود منو یا دسته بندی سایت می باشد. اگر از منو کشویی یا Drop Down در طراحی قالب وردپرس یا سایت تان استفاده شده می توانید به کمک افزونه جی کوئری منو واکنش گرا موبایل و تبلت Jquery Responsive Menu نحوه نمایش دسته بندی موضوعی را زیباتر و استاندارد کنید. در این مطلب از گستران وب چند پلاگین جی کوئری برای ساخت منو واکنش گرا معرفی می شود تا انتها همراه ما باشید.

از محبوب ترین پلاگینهای جی کوئری برای ساخت دسته بندی واکنش گرا افزونه اسلیک ناو slicknav می باشد که به صورت متن باز و رایگان منتشر شده استاز مزایای آن می توان به پشتیبانی از منوهای چند سطحی یا زیردسته، انعطاف پذیر و دارای نشانه گذاری ساده، سازگاری با مرورگرهای مختلف کامپیوتر و موبایل با سیستم عامل اندروید و ios، پشتیبانی از کلیدهای میانبر صفحه کلید، دارای افکت های زیبا بدون استفاده از جاوا اسکریپت، نصب ساده با کاربرد راحت، دارای سرعت بارگذاری بالا و بهینه و … اشاره کرد. برای دانلود افزونه و مشاهده نمونه های آماده به همراه آموزش نحوه نصب و استفاده به وب سایت slicknav.com مراجعه کنید.

توسط افزونه جی کوئری ام منو می توان دسته بندی های کاملی را ایجاد کرد این پلاگین با دارا بودن امکانات فراوان حتی می تواند به تنهایی برای طراحی ستون کناری سایت مورد استفاده قرار گیرد. الاوه بر جی کوئری mmenu دارای افزونه وردپرس نیز می باشد که پس از نصب و فعال سازی می توان با تنظیم آن منو واکنش گرایی زیبا و حرفه ای داشت ولی برای تهیه آن باید نسخه نهایی را خریداری نمایید و متاسفانه یا خوشبختانه ! رایگان و متن باز نیست. افزونه جی کوئری منو واکنش گرا mmenu رایگان است و می توانید آنرا از سایت mmenu.frebsite.nl دانلود نمایید.
از امکانات ام منو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای منو جستجو در حالت موبایل و تبلت
  • امکان جستجو آژاکسی در منو
  • دارای افکتهای جذاب و زیبا
  • امکان نمایش آیکون شبکه های اجتماعی
  • قابلیت نمایش تصویر پروفایل کاربر
  • پشتیبانی از منوهای چند سطحی
  • سازگار با مرورگرهای مختلف کامپیوتر و موبایل
  • پشتیبانی افزونه جی کوئری از وردپرس
  • دارای افزونه وردپرس اختصاصی با راه اندازی سریع و راحت اما پولی!
  • و …

افزونه جی کوئری دسته بندی موضوعی واکنش گرا Smart Menus

پلاگین جی کوئری اسمارت منو نیز مانند دو افزونه بالا عمل می کند و می تواند دسته بندی موضوعی سایت که در حالت کشویی است را با افکتهای زیبا پیاده سازی کند. این پلاگین نیز متن باز بوده و براحتی قابل پیاده سازی می باشد و تقریبا تمام مزایای مشترک میان دو پلاگین معرفی شده در مطلب را دارا می باشد. برای دانلود و مشاهده نمونه آماده شده به وب سایت smartmenus.org مراجعه نمایید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *