گستران وب

مسئله بهینه سازی در وب سایت های وردپرسی یکی از مسال مهم می باشد ، تغییر قالب وب سایت در دستگاه های مختلف مثل موبایل در بهینه سازی وب سایتان در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد . اما گاهی در بعضی از قالب ها استفاده از نسخه های مختلف که برای هر دستگاه شامل دستکاپ و موبایل به صورت جداگانه است کار مشکل می شود و شما باید راهی پیدا کنید تا کاربرانتان را شناسایی کرده و ببینید که با کدام دستگاه وارد وب سایت شما شده اند تا نسخه درستی از قالب را به آن ها ارائه دهید .
در این مقاله تیم گستران وب قصد دارد تا افزونه ایی را به شما معرفی کند تا به وسیله ی آن ما قادر باشید برای دستگا ههای مختلف یک قالب دلخواه به نمایش بگذارید.

تغییر قالب وردپرس در نسخه موبایل

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان Any Mobile Theme Switcher در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون توانسته است تا بیش از ۳۰.۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴.۹ را ازآن خود نماید .

کارکرد این افزونه به این شکل است که ابتدا نوع موبایل کاربر که می‌تواند بر اساس سیستم عامل و یا نوع مرورگری که از آن استفاده می‌کند باشد، را شناسایی کرده و سپس قالب تعیین شده را برای آن نمایش دهد.

این افزونه امکان تغییر قالب بر اساس سیستم عامل و مرورگرهای زیر را در نسخه موبایل وردپرس به شما خواهد داد :

  • Iphone / Ipod
  • Ipad
  • Palm Os
  • Android
  • Android Tab
  • Windows Mobile
  • Blackberry
  • Opera Mini
  • Others Mobile Browsers

نصب و فعال سازی

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان Any Mobile Theme در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی آن کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شوید.

حال همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید تنظیمات افزونه را به دلخواه خود سفارشی سازی کرده و تغییرات خود را برای قالب موبایل در وردپرس تعیین کنید.

Select Theme For Devices : ابتدا از این بخش قالب مورد نظر خود را برای هر یک از دیوایس‌های موجود انتخاب کنید. همانطور که در تصویر می‌بینید با استفاده از این بخش می‌توانید برای هر سیستم عامل و مرورگر یک قالب دلخواه از میان قالب‌های موجود در سایت انتخاب کنید تا در صورت شناسایی نوع سیستم عامل و مرورگر کاربر قالب تعیین شده برای وی نمایش داده شود.

Other Settings : با مراجعه به این بخش نیز می‌توانید سایر تنظیمات افزونه را به شرح زیر تغییر دهید.

Remember forced layout till : با استفاده از این گزینه قادر خواهید بود تا امکان تعیین حالت حفظ قالب مورد نظر بر اساس زمان را تعیین کنید تا برای سیستم عامل و مرورگر تعیین شده در موبایل برای این مدت زمان قالب نمایش داده شده به کاربر نمایش داده شود.

Switch Mobile Theme Link Text : در این فیلد متن مورد نظر برای تغییر حالت مشاهده سایت در حالت موبایل را وارد کنید.

Switch Desktop Theme Link Text : در این فیلد متن مورد نظر برای تغییر حالت مشاهده سایت در حالت دسکتاپ را وارد کنید تا با کلیک بر روی آن کاربران قادر به مشاهده نسخه کامپیوتر از سایت باشند.

Do you want to show Switch Mobile Theme link even the vistor is viewing from desktop : با استفاده از این گزینه نیز قادر خواهید بود تا مشابه نسخه موبایل سایت امکان تغییر و نمایش قالب را در حالت دسکتاپ برای کاربران بر اساس مرورگر و سیستم عامل استفاده شده تعیین کنید تا برای وی نمایش داده شود. در نهایت پس از ذخیره کردن تنظیمات قالب انتخاب شده برای هر سیستم عامل و مرورگر نمایش داده خواهد شد.

 

 

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

One thought on “افزونه تغییر قالب وردپرس در نسخه موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *