گستران وب

کد و افزونه نوفالو کردن لینک خروجی مطالب وردپرس nofollow

همینطور که می […]

همینطور که می دانید یکی از اصول سئو و بهینه سازی محتوا در وب سایت استفاده از لینک خروجی مرتبط در متن مطلب می باشد به عنوان مثال اگر مشغول نوشتن پستی هستیم که مرتبط با موضوع فعالیت سایت معتبر و مرجع می باشد می توانیم با دادن پیوند خروجی به آن سایت ارزش و رتبه مطلب را بالا ببریم همچنین می توانیم با لینک کردن مطالب مرتبط سایت مان باعث تولید لینکهای داخلی شویم. اگر برای افزایش اعتبار نوشته ها به سایت های مرتبط و مرجع دیگر لینک داده اید می توانید با استفاده از کد و افزونه نوفالو کردن لینک خروجی مطالب وردپرس تاثیر بک لینک ارسالی از سایت تان را کمتر کنید. لینکها در خاصیت rel دو مقدار معمول فالو follow و نوفالو nofollow را می گیرند که برای فهماندن دنبال کردن و یا دنبال نکردن پیوند به موتورهای جستجو استفاده می شوند و می توان با بکارگیری صحیح آن میزان لینکهای خروجی از صفحه وب را کنترل کرد. در این مطلب از گستران وب افزونه وردپرس و کد نوفالو کردن خودکار لینکهای خروجی مطالب آموزش داده می شود پس تا پایان همراه ما باشید.

برای افزودن تگ نوفالو پلاگینهای زیادی وجود دارد که تقریبا تمام آنها عملکرد یکسانی دارند به همین دلیل به معرفی برترین افزونه نوفالو وردپرس یعنی Ultimate Nofollow می پردازیم. این پلاگین دارای امکانات کافی برای ایجاد rel=nofollow در لینکهای خروجی از مطالب می باشد. پس از نصب و فعال سازی افزونه گزینه ای با نام Add rel=”nofollow” to link در زیر چک باکس نمایش پیوند در پنجره/زبانه تازه از بخش گذاشتن/ویرایش پیوند ویرایشگر متنی افزوده می شود که می توان با فعال کردن آن لینکهای خروجی رو نو فالو کرد همچنین امکان نوفالو کردن لینکهای موجود در دیدگاه های وردپرس نیز وجود دارد حتی می توان تمام پیوندهای موجود در سایت را no follow کرد. صفحه افزونه در مخزن

برای نوفالو کردن لینک خروجی مطالب وردپرس می توانید الاوه بر افزونه از کد زیر نیز استفاده کنید از مزایای کد می توان به افزودن تگ no follow به صورت خودکار به تمام لینکهای خروجی مطالب قدیمی و جدید اشاره کرد. لازم به ذکر است که پس از کپی کد مورد نظر در فایل فانکشن قالب functions.php و ذخیره آن هیچگونه تغییری در بخش گذاشتن پیوند ویرایشگر متنی وردپرس ایجاد نمی شود و تمام مراحل اتوماتیک انجام می شوند.

add_filter('the_content', 'my_nofollow');
add_filter('the_excerpt', 'my_nofollow');
function my_nofollow($content) {
    return preg_replace_callback('/<a[^>]+/', 'my_nofollow_callback', $content);
}
function my_nofollow_callback($matches) {
    $link = $matches[0];
    $site_link = get_bloginfo('url');
    if (strpos($link, 'rel') === false) {
        $link = preg_replace("%(href=\S(?!$site_link))%i", 'rel="nofollow" $1', $link);
    } elseif (preg_match("%href=\S(?!$site_link)%i", $link)) {
        $link = preg_replace('/rel=\S(?!nofollow)\S*/i', 'rel="nofollow"', $link);
    }
    return $link;
}

 

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

One thought on “کد و افزونه نوفالو کردن لینک خروجی مطالب وردپرس nofollow

  1. بازتاب: یو تی وییو تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *