گستران وب

درج خودکار آدرس و لوگو سایت روی تصاویر وردپرس

بیشتر وبمستران برای […]

تیر 25 , 1396

بیشتر وبمستران برای حفظ کپی رایت سایت شان بر روی تصاویری که در مطالب قرار می دهند آدرس سایت و یا لوگو وب سایتشان را قرار می دهند، اکثر نویسندگان توسط نرم افزار فتوشاپ تصاویر را ویرایش می کنند تا در محل مناسبی از عکس ادرس یا لوگو سایت را قرار دهند در اصطلاح به این فرآیند watermark گذاری می گویند که معمولا طی این مراحل زمانبر بوده و باعث خستگی نویسنده یا مدیر سایت می شود، یکی از قابلیتهایی که در وردپرس به ما کمک می کند تا مراحل افزودن کپی رایت سرعت بگیرد استفاده از افزونه واترمارک وردپرس برای درج اتوماتیک یا خودکار آدرس وب سایت و یا لوگو سایت روی تصاویر و عکس هاست. در این مطلب از گستران وب چند افزونه فارسی حرفه ای و قدرتمند واترمارک گذاری معرفی می شود که می توانید براحتی در سایت تان استفاده کنید، همراه ما باشید.

یکی از برترین پلاگینها در این زمینه Easy Watermark می باشد که می تواند به صورت خودکار بر روی تصاویر آپلود شده در کتابخانه رسانه وردپرس واترمارک یا کپی رایت بگذارد می توانید عکس هایی را که نمی خواهید واترمارک داشته باشند را انتخاب کنید تا فرآیند درج واتر مارک بر روی آنها صورت نگیرد همچنین امکان انتخاب متن که می تواند آدرس سایت، نام شرکت و یا هر نوشته دیگری باشد را برای افزودن اتوماتیک بر روی عکسها انتخاب کنید یا اینکه تصویری را به عنوان واتر مارک انتخاب کنید که می تواند لوگو وب سایت، عکس خودتان ! باشد. از مزایای این افزونه فارسی بودن آن است که کار با آنرا راحت تر از سایر پلاگینها می کند. برخی از ویژگی های بهترین افزونه واترمارک وردپرس عبارتند از:

  • امکان درج واترمارک بر روی تصاویری با فرمت jpg ، png یا gif
  • قابلیت تنظیم شفافیت transparency و alpha chanel کانال آلفا در عکس کپی رایت با فرمت png و gif
  • امکان تنظیم تاری یا کدری opacity تصویر با فرمت jpg و gif
  • استفاده از فرمت ttf فونت برای ایجاد واترمارک متنی روی عکس
  • امکان تنظیم رنگ و اندازه متن به همراه میزان چرخش نوشته بر روی تصاویر
  • قابلیت درج واترمارک بر روی تمام تصاویر اصلی، بند انگشتی یا شاخص در هر اندازه ای
  • امکان حذف واترمارک از روی عکس و برگرداندن تصویر اصلی
  • و …

بعد از نصب و فعال کردن افزونه واترمارک تصاویر وردپرس گزینه ای با نام Easy Watermark در تب تنظیمات پیشخوان وردپرس افزوده می شود با مراجعه به آن می توان تنظیماتی مانند: انخاب فرمت تصاویری که قصد اعمال واترمارک بر روی آنها را دارید، انتخاب اندازه تصاویر، تنظیم فرمت زمان برای افزودن تاریخ روی عکسها، انتخاب پست تایپ یا پست سفارشی برای درج کپی رایت روی عکس مطالب آن، تعیین موقعیت واترمارک بر روی عکس و …را انجام داد تا پلاگین آماده کار شود. صفحه افزونه در مخزن

پلاگین واتر مارک بعدی Image Watermark می باشد این افزونه نیز تغریبا تمام امکانات ایزی واترمارک را داراست اما از نظر رابط کاربری و نحوه انجام تنظیمات تفاوتهایی در آنها وجود دارد. برخی از ویژگی های این پلاگین می توان به امکان محافظت از سرقت تصاویر با استفاده از قفل راست کلیک روی عکس برای کاربران عضو و بازدیدکنندگان و امکان عدم درگ کردن تصاویر اشاره کرد.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *