گستران وب

در وب سایت های وردپرسی که دارایی چند کاربر می باشند باید فعالیت کاربران کنترل شود تا نویسنده ها در وب سایت شما با ویرایش کردن مطالب این امکان را نداشته باشند که اقدام به لینک سازی نمایند .
در این مقاله تیم گستران وب قصد دارد تا افزونه ایی را به شما معرفی کند تا به وسیله ی آن قادر باشید تا تمامی فعالیت های کاربرانتان را بر اساس زمان کنترل کنید تا از اقدامات سود جویانه توسط اعضا جلوگیری کنید .

بررسی فعالیت کاربران در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان Audit Trail در مخرن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون توانسته است تا بیش از ۲۰.۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۲.۸ را ازآن خود نماید که با استفاده از آن قادر به تعریف فعالیت‌هایی همچون آپلود فایل، تغییر و ویرایش مطالب، عملیات بر روی افزونه‌ها و.. را مشاهده و کاربری که چنین فعالیت‌هایی را انجام داده است را شناسایی کنید.

نصب و فعال سازی

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان Audit Trail در بخش ابزارها پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی آن کلیک کرده و سپس مشابه تصویر به سربرگ Options مراجعه کنید تا ابتدا تنظیمات افزونه را سفارشی سازی کنید.

Actions to monitor

حال همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید با فعال کردن تیک گزینه‌هایی که می‌خواهید تاریخچه فعالیت چنین کارهایی در دیتابیس بررسی و ذخیره شوند را فعال کنید تا هرگاه جداول موجود هریک از این فعالیت‌ها تغییری یافت قاد به مشاهده آنها باشید.

  1. File attachments : آپلود فایل در رسانه وردپرس
  2. Audit Trail actions : تغییر تنظیمات افزونه
  3. Category management : مدیریت دسته‌بندی مطالب وردپرس
  4. Comment management : مدیریت دیدگاه‌ها و نظرات وردپرس
  5. Link management : مدیریت لینک‌ها در وردپرس
  6. Plugin actions: فعالیت بر روی افزونه‌های وردپرس همچون نصب، فعال و غیرفعال سازی و حذف افزونه
  7. Post & page management : مدیریت مطالب و برگه‌ها در وردپرس با اعمال کوچکترین تغییرات
  8. Theme switching: تغییر قالب و پوسته وردپرس
  9. User profiles & logins : مدیریت کاربران و تغییر در پروفایل کاربران وردپرس
  10. User page visits : مشاهده صفحه پروفایل کاربران

Other Options

در این بخش لازم است تا در فیلد Auto-expire تعداد روزهایی که قصد دارید تا تاریخچه فعالیت کاربران در وردپرس ذخیره و مورد بررسی قرار گیرد را تعیین کنید. روشن است که در صورتی که تعداد روزهایی که از این بازه زمانی مشخص شده بیشتر شوند، اطلاعات و فعالیت‌های ثبت شده متعلق به قبل حذف خواهد شد.

در فیلد Ignore users نیز قادر خواهید بود تا کاربرانی را که قصد ندارید تا فعالیت آنها بررسی شود را تعیین کنید. برای این منظور کافی است تا آی‌دی کاربران را در آن وارد کرده و هر ID را با یک کاما انگلیسی از هم جدا کنید.

Error log on failed actions : با استفاده از این گزینه نیز قادر خواهید بود تا فایل لاگ را جهت ذخیره سازی آی‌پی کاربران ایجاد کرده و آنها را بررسی کنید.

حال پس از تعیین تنظیمات و فعالیت‌هایی که قصد دارید تا بررسی شوند به منوی اصلی افزونه مراجعه کنید . خواهید دید که لیستی از فعالیت‌های انجام شده توسط هر کاربر در آن ذخیره شده و اطلاعاتی از قبیل فعالیت انجام شده، توضیحات مرتبط، تاریخ و زمان دقیق انجام فعالیت و آی‌پی کاربر مربوطه ثبت شده است .

با کلیک بر روی آیکون اکسل که در بالای صفحه قرار دارد نیز قادر خواهید بود تا یک خروجی در فایل اکسل از کلیه‌ی فعالیت‌های اخیر را دریافت کرده و پس از دانلود آن را در سیستم کامپیوتری خود ذخیره نمایید .

 

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *