گستران وب

در این مقاله قصد معرفی افزونه ای را داریم که به شخصی سازی اسکرول شما کمک می کند . حال شاید بعضی از شما ندانید که اسکرول چیست ؟ !؟
اسکرول بار به نشانگر موجود بر روی مرورگر گفته می شود که به شما کمک می کند تا در صفحات وب جا به جا شوید ( بالا و پایین بروید ) و به وسیله ی آن می توانید به هر بخشی از وب سایت که می خواهید بروید که البته نباید فراموش کرد که بر روی موس فیزیک سیستم شخصی شما نیز امکان قرار داده شده است .
در وب سایت های مختلف معمولا این کار را انجام نمی دهند ( منظور شخصی سازی اسکرول بار است ) بیشتر آن ها از اسکرول بار پیش فرض مرورگر استفاده می کنند که گاهی پیش آمده که این نوع اسکرول بارها زیبایی وب سایت شما را به می زند ، در این مواقع است که اکثر مدیران وب سایت ها به فکر شخصی سازی اسکرول بار می افتند که تا علاوه بر این که به حظ زیبایی و سایتشات کمک کرده باشند اسکرول بار زیبایی نیز در وب سایت خود نمایش دهند .
در این مقاله تیم گستران وب قصد دارد تا آموزش ایجاد اسکرول بار سفارشی سازی شده با افزونه را در وررس برای شما قرار دهد که توسط آن شما قادر باشید اسکرول بار زیبایی را با رنگ های متنوع و ذلخواه در وب سایت خود ایجاد کنید تا این رنگ ها با سایر رنگ های موجود در قالب وب سایتتان نیز هماهنگی داشته باشد .

شخصی سازی اسکرول Dewdrop Custom Scrollbar در وردپرس

افزونه Dewdrop Custom Scrollbar یک افزونه حرفه ای و کاربردی برای وردپرس می باشد که توسط آن قادر به شخصی سازی اسکرول بار نمایش داده شده در سایت وردپرسی خود خواهید بود تا بتوانید آن را به ظاهر دلخواه خود و همخوان با رنگ بندی قالب سایت خود تنظیم کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا آن را از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان سایت وردپرسی خود نصب و فعال سازی نمایید. پس از نصب وارد بخش تنظیمات > Dewdrop Scrollbar option شوید و تنظیمات آن را اعمال کنید:

Scrollbar color : توسط این بخش می توانید رنگ اسکرول بار را شخصی سازی کنید.

Scrollbar width : توسط این بخش می توانید عرض اسکرول بار را شخصی سازی کنید.

Scrollbar height : توسط این بخش می توانید طول اسکرول بار را شخصی سازی کنید.

Scrollbar border width : توسط این بخش می توانید حاشیه ی دور اسکرول بار را شخصی سازی کنید.

Scrollbar border color : توسط این بخش می توانید رنگ حاشیه دور اسکرول بار را شخصی سازی کنید.

Scrollbar border radius : توسط این بخش می توانید گردی دور اسکرول بار را شخصی سازی کنید.

Scrollbar speed : توسط این بخش می توانید سرعت انتقال اسکرول بار را شخصی سازی کنید.

Scrollbar Autohide settings : توسط این بخش می توانید پنهان شدن اسکرول بار در هنگام عدم نیاز به آن را شخصی سازی کنید.

با توجه به مطالب بالا می توان این تنیجه را گرفت که :

در بسیاری از سایت ها، اسکرول بار همان اسکرول بار پیشفرض مرورگر می باشد که در این مطلب اقدام به آموزش شخصی سازی آن با استفاده از افزونه Dewdrop Custom Scrollbar نمودیم.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

One thought on “افزونه شخصی سازی اسکرول Dewdrop Custom Scrollbar در وردپرس

  1. با سلام
    من این افزونه رو نصب و فعال کردم، ولی کار نمیکنه.
    ضمنا قالب رو هم خودم نوشتم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *