گستران وب

یکی از بخش های مهم در وردپرس که در بخش ابزارها قرار دارد برون ریزی و دورن ریزی است . توی این بخش محتویات سایت را براحتی برای خود به گونه ای بک آپ میگیریم با ما همراه باشید تا قدم به قدم این بخش مهم وردپرس را مورد بررسی قرار دهیم .

چرا ما به انتقال محتوا نیاز داریم

  • گاهی سایت هایی را بصورت نمونه میسازیم برای ایجاد کل سایت می توانیم از محتوای سایتی دیگر استفاده کنیم
  • ممکن است قصد داشته باشیم تغییری را در سایتمان چک کنیم.می توانیم از انتفال داده به لوکال هاست یا محیط های تست دیگر استفاده کنیم
  • تغییر در خود سایت ممکن است ما را دچار مشکل کند،ما می توانیم سایتی دیگر را داشته باشیم که به عنوان برادر دوقولوی سایت ما نقش پشتیبان را بازی کند
  • شاید بخواهیم سایت خود را در دامنه ای دیگر ایجاد کنیم.
  • ممکن است سیستمی دیگر داشته باشیم (مثل جومولا) و بخواهیم اطلاعات را بین دو سیستم منتقل کنیم
  • با این کار میتوان محتوای بعضی از افزونه ها را نیز منتقل کرد!
  • و…

اطلاعات سایت خود را برون بری کنیم

ما باید از سایت مبدا فایلی (با فرمت xml) را که شامل اطلاعات و اجازه نامه ی انتقال اطلاعات است دریافت کنیم.

ابتدا در پنل مدیریت وردپرس به ابزارها>برون بری می وریم.

در اینجام میتوانیم انتخاب کنیم که چه محتوایی را داریم.معمولا از گزینه ی هر محتوایی استفاده می کنیم تا نوشته ها،برگه ها و … را برون بری کنیم. این نکنه هم مهم است که ممکن است محتوای بعضی از افزونه ها و قالب ها هم در اینجا قابل برون بری باشد که در این صورت باید آن افزونه یا قالب در سایت مقصد فعال باشد تا بتوانیم از محتوا در سایت مقصد استفاده کنیم.

بعد از زدن دکمه ی دریافت پرونده برون بری شده یک فایل xml در رایانه ی شما دانلود میشه.

 

انتقال اطلاعات به سایت وردپرسی مقصد ( درون ریزی )

در سایت وردپرسی مقصد.در پنل مدیریت وردپرس، ابزارها>درون ریزی را کلیک می کنیم.بعد انتخاب می کنیم که مبدا ما وردپرس بوده است.

بعد باید افزونه ی WordPress Importer را نصب کنیم.نیاز نیز دنبال افزونه بگردیم همونجا دکمه ی نصب و بعد فعالسازی رو میزنیم

بعد فایلی رو که در قسمت قبل گرفتیم انتخاب و گزینه ی بارگزاری پرونده و درون ریزی آن را میزنیم.

هر نوشته در وردپرس نویسنده داره در اخرین مرحله بین نویسنده های سایت مقصد می توانید یکی را انتخاب کنید که نوشته ها به نام او در سایت جدید منتشر شوند و یا می توانید همینجا یک کاربر حدید بسازید تا نوشته ها نام او را به عنوان نویسنده داشته باشند.

در ضمن با زدن تیک Download and import file attachments فایل های ضمیمه ی نوشته ها(یا هر محتوای انتقال یافته دیگر) هم به سایت جدید اضافه شوند.

 

نکته :  درون ریزی راه مناسبی برای انتقال محتوای یک سایت به سایتی که در لوکال هاست نصب شده هست اما عکس این مطلب درست نیست و انتقال محتوا از لوکال هاست به سایت های دیگه با مشکل مواجه میشه.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *