گستران وب

یکی از مواردی که شما به عنوان یک مدیر وب سایت وردپرسی آن را رعایت کنید مدیریت لینک های خارجی است که شما باید آن ها را مدیریت و کنترل نمایید . شما با هر لینکی که از وب سایت خود به سایر وب سایت ها می دهید بر روی سئو وب سایت شما تاثیر خواهد گذاشت و در صورتی که از ماهیت آن آکاه نباشید کاهش میزان بهیمه بودن سایتتان را برای شما به همراه خواهد داشت .
در این مقاله تیم گستران وب قصد دارد تا افزونه ایی را به شما معرفی کند تا به وسیله ی آن قادر باشید این لینک ها را کنترل و مدیریت کنید .

مدیریت لینک های خارجی وردپرس

لینک‌های خارجی که بک لینک نیز نامیده می‌شود اشاره به لینک‌هایی دارد که در وب سایت دیگران قرار داده شده است و با کلیک بر روی آنها کاربر به وب سایت ما لینک داده می‌شود و یا اینکه بر عکس این حالت نیز وجود دارد که در آن ما لینکی را در سایت خود قرار می‌دهیم تا کاربران به سایت دیگری هدایت شوند.

هر یک از لینک‌هایی که ما در سایت خود قرار می‌دهیم دارای خاصیت فالو و نوفالو هستند که به صورت عادی تمامی لینک‌های موجود در هر CMS و مدیریت محتوای سایتی در حالت فالو می‌باشند.

فالو بودن یک لینک نشان از این دارد که به موتور جستجو می‌گوییم اعتبار سایت را به این دامنه منتقل کند. یعنی زمانی که کاربری با کلیک بر روی لینک فالو به سایت مقصد هدایت می‌شود موتور جستجو به آن لینک از سمت سایت شما امتیاز و اعتبار خواهد داد. اما در غیر این صورت اگر در حالت نوفالو باشد اعتباری به آن لینک اختصاص داده نخواهد شد.

بنابراین وقتی یک لینکی به سایت دیگر می‌دهید حتما باید بررسی کنید که سایت مورد نظر اسپم نبوده و در موتورهای جستجو دارای رنکینگ خوبی باشد تا به دلیل معرفی آن سایت شما به سبب لینک دادن به یک سایت مخرب نمره منفی دریافت نکند.

حال که این مقاله را مطالعه می‌کنید ممکن است تا لینک‌های بسیار زیادی را در وبسایت خود ثبت کرده باشید که ویرایش تک‌تک مطالب برای نوفالو کردن لینک‌های داده شده کار چندان آسانی نیست و حتی دور از انتظار است، بنابراین در ادامه به معرفی افزونه‌ای می‌پردازم که به صورت خودکار قادر خواهید بود تا لینک‌های خارجی را به نوفالو تغییر داده و عملیات دیگری همچون باز شده در پنجره جدید و.. را برای آنها اعمال کنید.

مدیریت لینک‌ها در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان External Links در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون توانسته است تا بیش از ۳۰.۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴.۷ را ازآن خود نماید که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا کلیه لینک‌های خارجی در وردپرس را مدیریت و کنترل کنید.

نصب و فعال سازی

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان External Links در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی آن کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شوید و لینک های خارجی وردپرس را مدیریت کنید.

Apply Globally : با فعال کردن این گزینه کلیه تنظیمات افزونه برای تمام لینک‌های خارجی در سایت اعمال خواهند شد.

Apply to Text Widgets : با فعال کردن این گزینه تنظیمات برای لینک‌های خروجی موجود علاوه بر برگه‌ها و نوشته‌ها در ابزارک‌ها، فهرست‌ها و بخش نظرات سایت نیز اعمال خواهد شد.

Treat Subdomains as Local : با فعال کردن این گزینه در صورت استفاده از ساب دامنه در سایت خود لینک‌های آن نیز به عنوان لینک داخلی در نظر گرفته شده و این تنظیمات در آن اعمال نخواهد شد.

Auto Convert Text Urls : با فعال کردن این گزینه به صورت خودکار آدرس‌های درج شده در سایت که به حالت متنی می‌باشند لینکدار شده و برای لینک‌های خراجی نیز این تنظیمات اعمال خواهد شد.

Add No Follow : با فعال کردن این گزینه کلیه لینک‌های خارجی که در حالت عادی به صورت فالو هستند به نوفالو تبدیل خواهند شد.

Add Icons : با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود تا یک آیکون در کنار لینک‌هایی که به صورت خارجی هستند نمایش دهید تا کاربران متوجه شوند که متن لینک شده یک لینک خارجی است.

Open in New Windows : با فعال کردن این گزینه کلیه لینک‌های خارجی در یک پنجره جدید باز خواهند شد تا با کلیک بر روی آنها کاربران همچنان در سایت باقی مانده و میزان بانس‌ریت سایت حفظ شده و بهبود یابد.

Exclude HTML Code Blocks : با فعال کردن این گزینه لینک‌هایی که به صورت متن‌های کد شده قرار دارند این ویژگی در آنها استثنا بوده و اعمال نخواهد شد.

Domains to Exclude : و در نهایت در این فیلد نیز قادر خواهید بود تا نام دامنه سایت‌هایی که قصد ندارید تا امکان اعمال این تنظیمات در آنها اعمال شوند را وارد کنید تا مستثنی شوند.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *