گستران وب

شاید شما هم تا به حال در بعضی از وب سایت مشاهده کرده باشید که کاربر می تواند به وسیله ی اکانت شبکه اجتماعی خود به راحتی وارد وب سایت مورد نظر خود شود .
ورود به وب سایت به وسیله ی اکانت شبکه اجتماعی فیسک بوک در وب سایت های تحت وردپرس برای کاربرانتان ممکن خواهد ساخت تا به وسیله ی اکانتشان به به راحتی هر چه تمام تر در وی سایت وردپرسی شما عضو و وارد شوند بدون اینکه حتی نیاز به پر کردن حتی یک فیلد از فیلد های مراحل ثبت نام و عضویت در سایت باشد .
این امر باعث شده است که امروزه اکثر قریب به اتفاق وب سایت ها به سمت این کار کشیده شوند که کاربرانشان برای ورود از اکانت شبکه اجتماعی استفاده نمایند تا راحتی عضویت و ورود در سایت را به کاربرانشان هدیه بدهند.
در این مقاله تیم گستران وب قصد دارد تا افزونه ایی را به شما همراهان همیشگی معرفی کند که به وسیله ی آن قادر باشید که امکان ورود به سایت های تحت وردپرس را به وسیله ی اکانت فیسبوک برای کاربرانتان محیا کنید.

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان Nextend Facebook Connect در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون توانسته است تا بیش از ۱۰۰.۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴.۶ را ازآن خود نماید که با استفاده از آن قادر خواهید بود امکان عضویت و ورود با فیسبوک در وردپرس را فراهم کنید.

نصب و فعال سازی

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان Nextend FB Connect در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد، روی آن کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه و راه‌اندازی آن هدایت شوید.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ابتدا لازم است تا یک برنامه در حساب کاربری فیسبوک خود ایجاد کرده و App ID و App Secret را در تنظیمات افزونه وارد کنید.

برای ساخت برنامه و دریافت APIهای لازم به آدرس developers.facebook.com رفته و وارد اکانت فیسبوک خود شوید، سپس مشابه تصویر زیر بر روی Add New Appp کلیک کنید تا پنجره زیر برای شما باز شود.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید نام و آدرس ایمیل خود را وارد کرده و مراحل ساخت برنامه فیسبوک را تا انتها پیش روید، پس از ساخته شدن برنامه به مسیر پیشخوان یا همان Dashboard در بخش توسعه‌دهندگان وردپرس مراجعه کنید، سپس برنامه مورد نظر را انتخاب کرده و به بخش Setting مراجعه کنید تا مشابه تصویر زیر سایر جزییات برنامه را ایجاد کنید.

پس از کلیک بر روی دکمه Add Platform گزینه Website را انتخاب کرده و آدرس سایت خود را به همراه http:// یا در صورت استفاده از SSL به صورت https:// در آن وارد کرده و سپس به مسیر App Review مراجعه کرده و مشابه تصویر زیر تیک گزینه Make Public را بر روی حالت فعال قرار دهید.

در نهایت به پیشخوان مراجعه کرده و کدهای API را مشابه تصویر زیر کپی و در تنظیمات افزونه قرار دهید.

حال پس از وارد کردن API های مورد نظر سایر تنظیمات افزونه را به ترتیب زیر سفارشی سازی کنید.

New user prefix: اگر قصد دارید نام کاربری اعضایی که از طریق فیسبوک در سایت ثبت نام می‌کنند با یک پیشوند خاصی شروع شود، نام پیشوند را در این کادر وارد کنید. به عنوان نمونه اگر پیشوند شما بر روی doctorwp- تنظیم شده باشد نام کاربری اعضا مشابه doctorwp-admin خواهد بود.

Fixed redirect url for login: در این کادر می‌توانید ریدایرکت آدرس ورود را فعال کنید که برای آن کافیست به صورت پیش فرض آن را بر روی حالت auto قرار دهید. برای عضویت نیز می‌توانید ریدایرکت را به همین ترتیب در بخش Fixed redirect url for register بر روی auto قرار دهید.

Login button: در این کادر می‌توانید کد دکمه ورود با فیسبوک در وردپرس را وارد کرده و آن را بر اساس طراحی  دلخواه خود وارد کنید. به همین ترتیب برای بخش‌های لینک کردن به اکانت فیسبوک و غیرفعال کردن آن نیز می‌توانید طراحی دکمه خود را از بخش‌های Link account button و Unlink account button سفارشی سازی کنید.

پس از ذخیره کردن تنظیمات خواهید دید که صفحه ورود وردپرس به شکل فوق تغییر خواهد کرد و کاربران با کلیک بر روی دکمه Connect With قادر خواهند بود تا از طریق حساب کاربری فیسبوک در سایت ثبت نام کنند.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *