گستران وب

ساخت و نمایش فیلم شاخص بجای تصویر شاخص در مطالب وردپرس

تمام وبمستران با […]

تمام وبمستران با قابلیت تصویر بند انگشتی یا عکس شاخص وردپرس آشنایی دارند، از این قابلیت برای ایجاد و نمایش تصاویر در ابعاد مختلف برای نوشته ها استفاده میشود که میتوان در طراحی قالب وردپرس با ایجاد اندازه های متفاوت پوسته ای حرفه ای ایجاد کرد. اگر دارای سایت اشتراک ویدئو هستید و یا دسته بندی از وب سایت را به انتشار فیلم و کلیپ اختصاص داده اید میتوانید بجای تصویر شاخص از فیلم شاخص در نوشته ها استفاده کنید، برای ساخت و نمایش فیلم شاخص بجای تصویر شاخص در مطالب وردپرس از افزونه Featured Video Plus استفاده میشود. این پلاگین با استفاده از کد میانبر یا توابع مخصوص خود امکان نمایش ویدیو بجای عکس را فراهم میکند همچنین میتوان با استفاده از دستورهای شرطی افزونه در صورت عدم وجود فیلم بند انگشتی، تصویر شاخص مطلب را نمایش داد برای آموزش تنظیمات و نحوه استفاده از آن با گستران وب همراه باشید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه Featured Video Plus با مراجعه به پنل تنظیمات آن با قسمتهایی مشابه تصویر زیر مواجه میشوید که به توضیح هر بخش می پردازیم.

featured-video-settings

در بخش display mode میتوان تعیین کرد که ویدیو شاخص در چه حالتی جایگزین تصویر بند انگشتی مطالب شود، گزینه اول در تصویر انتخاب شده که به معنای جایگزینی خودکار فیلم با عکس شاخص می باشد سایر گزینه های در دسترس برای جایگزینی یا نمایش ویدئو بعد از کلیک بر روی عکس شاخص می باشند.
بخش display conditions برای تعیین صفحه ای است که میخواهیم فیلم شاخص مطالب در آن نمایش داده شود که میتواند صفحه اصلی سایت، برگه توضیحات و ادامه نوشته ها، پست ثابت و … باشد. در صورتیکه هیچ گزینه ای را انتخاب نکنیم باید با استفاده از توابع افزونه در کدنویسی پوسته وردپرس صفحه مورد نظر را مشخص کنیم.با انتخاب گزینه responsive از بخش video sizing ویدیو شاخص را مجبور میکنیم تا در حالت واکنش گرایی با اندازه صفحه نمایش کاربر تغییر اندازه دهد.
اگر از کدمیانبر [featured-video-plus] برای ایجاد ویدئو بند انگشتی استفاده می کنید (راخت ترین حالت استفاده از افزونه است) می توانید با تعیین video align محل نمایش فیلم شاخص را انتخاب کنید این بخش شامل گزینه های راست، چپ و وسط میباشد.
بخش default arguments برای انجام تنظیمات پخش خودکار یا ایجاد محدودیت در نمایش فیلم می باشد.

توابع افزونه ساخت و نمایش فیلم شاخص در طراحی پوسته وردپرس

علاوه بر کد میانبر میتوان از توابع افزونه در طراحی پوسته wordpress استفاده کرد تا بتوان به شکل دلخواه و دقیق بر روی فیلم شاخص مطالب مدیریت داشت و مثلا در صورت عدم وجود ویدیو بند انگشتی در مطالب بجای آن تصویر شاخص پست نمایش داده شود. توابع زیر میتوانند آدرس ویدئو شاخص، آدرس تصویر فیلم بند انگشتی، وجود یا عدم وجود کلیپ شاخص را مشخص کنند.

//shortcodes
[featured-video-plus]
[featured-video-plus width=300]
// php functions
the_post_video($size)
has_post_video($post_id)
get_the_post_video($post_id, $size)
get_the_post_video_url($post_id)
get_the_post_video_image($post_id)
get_the_post_video_image_url($post_id)

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *