گستران وب

تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد صنعت تلفن همراه در خاورمیانه در دوره ای از تغییرات سریع است و تا اواسط دهه آینده احتمالا دچار تغییر و تحولی عظیم می شود .

براساس دو گزارش اخیر ، که جداگانه توسط GSMA و تحقیقات و مشاوره کسب و کار منتشر شده است ، تلفن همراه در منطقه بر پایه دوران جدیدی استوار است که از طریق در دسترس بودن فن آوری های جدید ، تحول رفتار مصرف کننده و موارد مشابه در حال تغییر است .

سیاست های کشور های منطقه و شرکت های ارائه دهتده سرویس های مخابراتی از جمله چیزهایی است که باعث به وجود آمدن این تغییرات شده است .

سیر تکاملی : تلفن های همراه هوشمند

در یک سطح بسیار گسترده ، فرصت های بسیار بزرگی برای رشد وکسب درآمد در اختیار بسیاری قرار گرفت که به شدت در حال رشد هستند ؛ و همچنین در خدمات دیجیتالی مانند M2M / IoT، خدمات مالی تلفن همراه ، محتوا و رسانه های دیجیتال، [و همچنین] خدمات ICT سازمانی است .

میت رید رهبر Ovum ، خاورمیانه و آفریقا در یک گزارش اخیر نوشت : این مناطق(بازار) تکنولوژی بازار را خنثی خواهند کرد، و با توجه به افزایش رشد درآمد، نیاز به تلفن های همراه برای رسیدگی به این مناطق را نشان می دهد .

Ovum نشان می دهد که چگونه Etisalat ، Ooredoo و STC رشد درآمد سالانه بین یک تا دو درصد افزایش یافته و درآمد سالیانه گروه Zain در سال ۲۰۱۶ به میزان ۴ درصد کاهش یافته است .

براساس پیش بینی های Ovum ، درآمد صوتی تلفن همراه در منطقه از ۲۵.۳۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۱۷.۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت و درآمد پیامک نیز از ۳.۹۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۲.۴۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت .

در مقابل، آنها خاطرنشان می کنند که “درآمد تلفن همراه غیر SMS در خاورمیانه پیش بینی می شود که از ۱۵.۹۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۳۲.۰۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد”.

چالش ها : دسترس پذیری ، دسترسی ، و ارتباط

با وجود این ، استفاده از گوشی های هوشمند چشمگیر است ، پذیرش این فناوری در منطقه ، در حال حاضر کمتر از نرخ پذیرش میانگین ۵۳ درصد است . Ovum می گوید برای بسیاری از افراد خدمات مخابراتی به راحتی و  مقرون به صرفه نیست و این فقط مربوط به روستاها نیست بلکه در بعضی از نقاط شهر ها هم همین مشکل هست .

به گفته این شرکت، تا سال ۲۰۲۰، GSMA پیش بینی می کند که تقریبا سهم گوشی های هوشمند در حدود ۷۵ درصد در هر دو جهان و در خاورمیانه وجود دارد. این منطقه انتظار دارد تا اواخر دهه، ۱۴۴ میلیون تلفن هوشمند اضافه شود.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *