گستران وب

۷ دلیل کافیست برای تغییر هاست سایتمان

بعد از بالا […]

تیر 20 , 1396

بعد از بالا آوردن سایت و مراحلی که باید طی کنیم مثل ثبت دامین و خرید هاست و … بعد از مدتی متوجه یک سری مشکلات مثل کندی و دان شدن برای سایتمون میشم . باهم به صورت کلی این مشکلات بررسی میکنیم اول از همه باید یک نکته خیلی مهم بدونید :

غلبه کردن بر بزرگترین واهمه!

اکثر افراد مبتدی از تغییر دادن سرویس هاست امتناع می کنند.چرا؟ زیرا باید اطلاعات و دانش کافی برای اینکار را داشته باشند تا سایت بدون تاخیر و اینکه به اصطلاح دان شود، انتقال پیدا یابد.
در واقع مهم ترین کاری که باید در این مرجله انجام شود تهیه بک آپ به صورت کامل است. که افراد می توانند با کمی تحقیق بهترین راه را برای تهیه ی نسخه ی پشتیبان کامل انتخاب کنند و دیگر هیچ نگرانی نداشته باشند.

WebsiteDown1-600x462

۱- دان شدن مکرر و غیر منتظره

دان شدن وبسایت بدترین اتفاق است که روی سئو و ترافیک سایت اثر منفی دارد. هیچ کسی تمایل ندارد از سایتی که سرعت بارگذاریش کند است و یا به صورت مداوم قطع میشود بازدید کند. حال اگر شما مدام با این اتفاق برای وبسایت وردپرسی خود مواجه هستید باید قصد استفاده از هاست وردپرس بهتری را داشته باشید.
اگر موافق هستید این مورد را کمی اصولی تر بررسی کنیم. با کمک سایت pingdom می توانید سایت خود را مانیتورینگ کنید و هر لحظه فرآیند های آن را مشاهده کنید. با اینکار به راحتی می توانید تصمیم بگیرید.

۲- خطا در برقراری پایگاه داده

اگه به صورت مکرر با خطای پایگاه داده رو به رو شدید دو معنی می تواند داشته باشد:
یکی اینکه هاست سایت شما قدرت خوبی ندارد و دیگری اینکه از افزونه ی غیر استانداردی استفاده میکنید. در مورد اول باید از پشتیبانی هاست بخواهید تا به حل مشکل کمک کند اما اگه قادر به حل این مشکل نبود باید اقدام به تغییر هاست کنید.

۳- ارورهای عجیب از سمت سرور داخلی

ارور داخلی سرور یکی از رایج ترین ارورهای وردپرسی هست که شاید اکثر کاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند!متاسفانه در اکثر موارد این ارور راهی را برای درست شدن به کاربران نشون نمی دهد. اگه به صورت مکرر با این خطا رو به رو شدید به دنبال هاست وردپرس مناسبی باشید که این مشکل را حل کند.

۴- به تعلیق در آمدن سایت

برخی از هاستینگ ها با اعمال غیر قانونی و خلاف قوانین سرورهای اصلی باعث بسته شدن اکانت خود می شوند.معمولا در این زمان پس از بسته شدن حساب کاربری هاست وردپرس شما یک نوع پیامی را بر روی صفحه ی اصلی سایت شما نمایش می دهد که معمولا با عنوان Suspend هست. به این سرویس ها به هیچ وجه نمی توان اعتماد کرد و اگر با صحبت جدی نتیجه ای نداد سریعا اقدام به تعویض نمایید.

۵- پشتیبانی ضعیف

هیچوقت پشتیبانی که برای هاستینگ ها در نظر می گیرند ۱۰۰ درصد جوابگو نیست اما بهتر است از سرویسی استفاده کنیم که تا حد زیادی بتواند پاسخگو باشد. امر پشتیبانی بسیار مهم است و شما ممکن است بارها به این مورد نیاز پیدا کنید پس این موضوع رو جدی بگیرید.

۶- کم شدن سرعت صفحات

سرعت فاکتور خیلی مهمی در رنک سایت و قدرت جستجو به شمار می رود. معمولا پایین آمدن سرعت سایت به خاطر درخواست های زیاد کاربران سایت است که این موضوع باید با هاست وردپرس قوی پوشش داده شود تا به چشم نیاید.

۷- بیشتر شدن اطلاعات سایت از فضای هاست

در همان ابتدا باید بررسی کنیم و بسنجیم که برای فعالیت سایت ما چه فضایی مورد نیاز است تا بعدا به مشکل برخورد نکنیم! البته اواسط کار و بعد ها هم امکان افزایش حجم هاست وردپرس وجود دارد ولی باید همیشه به دقت فضای باقی مانده را بررسی کنیم.

نتیجه گیری : از اول شروع کار و ایجاد سایت در انتاب هاست دقت کنید و در زمانی که متوجه شدید هاستتان در لیست این موارد میگنجد خیلی سریع میزبان سایتتان را تغییر دهید …

آرزو میکنم هیچوت سایتتون دان نشه 🙂

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

2 دیدگاه در “۷ دلیل کافیست برای تغییر هاست سایتمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *