گستران وب

نمایش مطالب دارای برچسب دلخواه در وردپرس

همینطور که می […]

تیر 25 , 1396

همینطور که می دانید وردپرس نیز مانند تمام سیستم های مدیریت محتوای دیگر امکان استفاده از برچسب برای مطالب را فراهم می کند تا بتوانید تعدادی تگ مرتبط با موضوع پست تان برای هر نوشته بنویسید. هرچند مدتی است که موتورهای جستجوگر مانند گوگل اعلام کرده اند که دیگر برچسبها تاثیری در رتبه و دریافت ورودی از آنها را ندارند اما در وب فارسی هنوز شاهد پیشرفت سایتهایی هستیم که به تعداد زیاد از تگ در هر مطلب استفاده می کنند. در این مطلب از گستران وب قصد معرفی کد نمایش مطالب دارای برچسب دلخواه در وردپرس را داریم تا بتوانید در کدنویسی و طراحی قالب وردپرس وب سایت تان از آن برای ایجاد بخشهای متفاوت و دلخواه استفاده نمایید، پس تا پایان همراه ما باشید.

 

اگر می خواهید در بخشی از پوسته سایت آخرین و جدیدترین مطالب یا نوشته های تصادفی و اتفاقی دارای برچسب خاص را نمایش دهید می توانید از کوئری زیر استفاده نمایید. در این مثال می خواهیم آخرین مطالب دارای برچسب وردپرس را نمایش دهیم که می توانید با تغییر متغییر tag به نام تگ مورد نظر از آن استفاده نمایید. اگر قصد نمایش مطالب به صورت تصادفی را دارید باید مقدار متغییر orderby را برابر با rand قرار دهید.

<ul>
<?php 
$my_custom_query= new WP_Query(array(
'post_type' => 'post',
'post_status' => 'publish',
'tag'   =>   'وردپرس',
'order' => 'DESC',
'orderby' => 'ID',
'posts_per_page' =>'10'
));
if($my_custom_query->have_posts()) : while($my_custom_query->have_posts()) : $my_custom_query->the_post(); ?> 
<li><a target="_blank" href="<?php the_permalink();?>"><?php the_title(); ?></a></li>
<?php endwhile; endif; wp_reset_query(); ?>
</ul>

در مثال بالا تنها عنوان و لینک مطلب نمایش داده می شود که می توانید با تغییر توابعی که داخل تگ li لیست قرار دارند امکانات بیشتری به کوئری اضافه کنید وبا اختصاص دادن استایل css مناسب با پوسته وردپرس تان آنرا زیباتر کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *