گستران وب

پخش آنلاین موسیقی در وردپرس با کد یا افزونه موزیک پلیر

یکی از مواردی […]

تیر 26 , 1396

یکی از مواردی که باعث رونق وب سایت و اینترنت در سالیان اخیر شده ایجاد قابلیتهای چند رسانه ای مانند امکان پخش آنلاین فیلم و موسیقی در صفحات وب است همین امر باعث طراحی سایت هایی برای اشتراک گذاری و یا دانلود موسیقی و فیلم شده اینگونه وب سایتها برای جلب توجه کاربر و افزایش بازدید قابلیت پخش آنلاین موزیک و ویدیو را در مطالبشان ایجاد می کنند تا بازدیدکننده بعد از شنیدن قسمتی از موسیقی مورد نظرش تصمیم بر دانلود و یا عدم دریافت آن بگیرد که در نتیجه باعث کاهش مصرف پهنای باند اینترنت بازدیدکننده می شود. در این نوشته از گستران وب می خواهیم نحوه پخش آنلاین موسیقی در وردپرس با کد یا افزونه موزیک پلیر را آموزش دهیم پس همراه ما باشید.

در این مطلب چند افزونه و سپس کد پخش آنلاین موزیک یا فایل صوتی پادکست در سایت را معرفی می کنیم. احتمالا با پخش آنلاین موزیک بعد از ورود به وب سایت یا وبلاگ در برخی از وبگاه ها برخورد کرده اید یعنی بلافاصله بعد از بارگذاری کامل سایت، موسیقی در زمینه اجرا می شود که امکان قطع و عدم پخش آن نیز توسط کاربر و بازدیدکننده وجود ندارد اگر علاقه مندید در سایت تان چنین قابلیتی را ایجاد نمایید می توانید از افزونه Background Music Player Lite استفاده کنید، این پلاگین با دارا بودن دکمه های کنترلی پخش، رد کردن آهنگ و عدم پخش stop امکان کنترل آهنگ در حال اجرا را فراهم می کند از این افزونه می توان در سایتهای آشپزی و رستوران برای پخش موسیقی لایت و آرامش بخش استفاده کرد.

اگر قصد ایجاد آلبوم موسیقی در سایت تان را دارید و یا می خواهید دمو یا پیش نمایشی از موسیقی را برای شنیدن کاربران و سپس دانلود ترانه در سایت قرار دهید می توانید از افزونه موزیک پلیر وردپرس HTML5 jQuery Audio Player استفاده نمایید این افزونه بیشتر برای سایتهای موسیقی مناسب می باشد از قابلیتهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش تصویر کاور آهنگ
  • امکان نمایش نام ترانه و خواننده
  • نمایش مدت زمان کلی موسیقی و زمان گذشته شده از آهنگ در حال پخش
  • امکان امتیازدهی ستاره ای به آهنگ
  • امکان فروش آهنگ و قرار دادن متن و لینک خرید به همراه قیمت هر قطعه موسیقی
  • امکان تنظیم رنگ متن و زمینه پلیر
  • پشتیبانی از ابزارک و کد میانبر برای قرار دادن موسیقی در نوشته
  • سازگاری با مرورگرهای جدید و بروز و ios اپل
  • و …

با استفاده از افزونه بالا الاوه بر پخش آنلاین موسیقی در وردپرس می توانید به فروش ترانه نیز بپردازید برای اینکار سایتهایی وجود دارند که مخصوص فروش آلبوم و قطعات موسیقی هستند که خوشبختانه در کشور عزیزمان ایران نیز چنین سایتهایی وجود دارند تنها کافیست سایت موزیک پربازدید داشته باشید و با ساختن دمو از هر قطعه موسیقی بتوانید امکان فروش آنرا فراهم کنید و از سایت منبع درصد همکاری در فروش بگیرید. با کمی خلاقیت می توان فروش خوبی داشت! صفحه افزونه

اگر از مدیران حساسی هستید که می خواهید سایت تان با مرورگرهای ie اینترنت اکسپلوره نسخه های ۶ به بالا نیز هماهنگ باشد (مگر هنوز چنین وبمسترانی داریم!!) می توانید از افزونه Compact WP Audio Player استفاده کنید در کمال تعجب طراح ادعا می کند این افزونه موزیک پلیر وردپرس قابلیت پخش آنلاین موسیقی در مرورگرهای قدیمی و غیر استاندارد را الاوه بر مرورگر و سیستم عامل های جدید اندروید ، مک و ios apple نیز دارد. سایر ویژگی های آن مشابه افزونه بالا می باشد البته بجز قابلیت فروش موسیقی.

کد پخش آنلاین موسیقی در وردپرس

با استفاده از تگ audio در Html می توان براحتی امکان پخش آنلاین موسیقی در وردپرس یا هر نوع وبلاگ و سایت دیگر را فراهم کرد. در کدهای زیر در بخش src آدرس دقیق فایل صوتی با فرمت mp3 یا ogg را قرار دهید.

<audio controls>
<source src="horse.ogg" type="audio/ogg">
<source src="horse.mp3" type="audio/mpeg">
Your browser does not support the audio element.
</audio>

تنها عیب استفاده از کد به جای افزونه موزیک پلیر وردپرس عدم پشتیبانی در مرورگرهای قدیمی است که کاربر با خطا مرورگر شما از تگ audio پشتیبانی نمی کند مواجه می شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

One thought on “پخش آنلاین موسیقی در وردپرس با کد یا افزونه موزیک پلیر

  1. سلام خسته نباشید ببخشید یک سوال داشتم راجب این موضوع :
    بنده قصد دارم مطالبی که منتشر می کنم را براش پادکست صوتی هم ضبط کنم و در سایت وردپرسیم قرار بدهم اما مهم ترین مشکلی که اینجا وجود داره و من برام سوال شده که باید حتما آهنگ و پادکستی که قصد داری آنلاین شروع به خواندن کنه و کاربر مثلا پارکست های صوتی را بشنوه حتما باید داخل خود فضای هاست وردپرسیم دانلو کنم تا امکان داشته باشه؟
    اگر اینطور باشه و نتونم از یک هاست دانلود استفاده کنم که فضای هاست اصلی خیلی زود پر میشه
    ممنون میشم لطفا زودتر جواب بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *