گستران وب

وردپرس یا جوملا کدام بهتر است ؟

سلام فعالیت گستران […]

مرداد 1 , 1396

سلام

فعالیت گستران وب فقط متمرکز روی وردپرس یا جوملا نیست . از ابتدا شکل گیری سایت به گونه ای عمل کردیم که تمام موضوعات در زمینه مدیریت سایت را به آن بپردازیم . از همین رو سوالی که همیشه کاربران و دوستان از ما میپرسند که وردپرس یا جوملا کدارم را انتخاب کنیم ؟ بر آن شدیم تا مقاله ای تحت این عنوان برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم .

شما عزیزان به خوبی میدونید که وردپرس و جوملا در ایران پیشرفت زیادی داشته و سایت های زیادی دارن توی این زمینه کسب درآمد میکنن . وقتی سایت های پربازدید و قدرتمندی آنالایز میکنیم میبینیم هم با وردپرس و هم با جوملا سایت های قدرتمندی بوجود اومده و اینطور نیست که بگیم هر سایتی که رتبه اول گوگل داره اختصاص داره به وردپرس یا برعکس .قبل از هرچیز تعریف مختصری از این ۲ cms پرکاربرد داشته باشم :

وردپرس

سابقه ی بیش از ده سال و در میلیون ها سایت معروف استفاده میشود  آمارگیر اصلی وردپرس دانلود ۸,۴۴۷,۹۵۲ مقدار هسته ی وردپرس را از سایت خودش تایید میکند (البته مقدار بسیاری از کاربران به روش های دیگر دانلود میکنند که در این آمارگیر قرار نمیگیره ؛ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان هست که شما امکان اینو دارید که بتوانید توسعه بدهید این سیستم دارای افزونه ها و قالب های بسیاری هست که شما میتوانید از آن استفاده نمایید.

جوملا

پیشینه این سیستم به سال ۲۰۰۱  که توسط گروه مایکرو در استرالیا ایجاد شد. جوملا با استفاده از زبان برنامه‌نویسی PHP ساخته شده است و از تکنولوژی برنامه‌نویسی شی گرا و پلت فرم‌های طراحی نرم‌افزار استفاده می‌کند. داده‌ها را در پایگاه داده‌های sql ذخیره می‌کند و شامل ویژگی‌هایی مانند جستجو، ذخیره‌سازی صفحه، نظر سنجی، آر اس اس خوان، نسخه قابل چاپ از صفحات، اخبار، وبلاگ و حمایت از زبان‌های بین‌المللی می‌شود. تاکنون پنج نسخه توسط جوملا ارائه شده  و جدیداً ۳٫۶ می‌باشد. هم اکنون فقط یک نسخه توسط گروه جوملا پشتیبانی و به روز رسانی می‌گردد که همانا نسخه ۳ جوملا است.

اما چرا میگن فقط وردپرس ؟ یا چرا میگن فقط جوملا ؟
وردپرس امکانات خودشو داره و کلی و هم افزونه و روز به روز داره گسترش پیدا میکنه اما این روند توی جوملا یکمی کمتره …
تا همین ۵ سال قبل اکثر طراحان سایت ، سایت های خودشون با جوملا بالا میاوردن اما به یکباره ورق به سمت وردپرس برگشت . دلیلش خب همین گسترش بیش از حد امکانات جانی یا همون افزونه هاست …
راحتی کار با وردپرس و جوملا به اعتقاد من فرقی نداره اما یکمی میشه گفت جوملا سخت تره …
ما توی اولین دوره آموزشیمون که کاملا رایگان بود به خوبی توضیح دادیم که شما اول قبل شروع کارت تصمیم بگیر که میخوای چکار کنی ؟؟
اینطور نباشه که شما سایتتو با جوملا آوردی بالا خیلی خوب ام بعد ۲ ماه خسته شدی یا توی یک مقاله ای خوندی وردپرس بهتره و کوچ کنی به سمت وردپرس یا برعکس …
اول از همه انتخاب . انتخابی که بر اساس نیاز های خودتون هست ….

پس بنابر این جوملا با وردپرس ۲ cms متفاوتی هستند که ما بر اساس نیازهامون میریم سراغشون …

اختصاصی – گستران وب

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *