گستران وب

یکی از قابلیتهای وردپرس امکان ایجاد و نمایش تصاویر بند انگشتی یا عکس شاخص می باشد این تصاویر معمولا در ابعاد کوچکتری از تصویر اصلی آپلود شده در رسانه وردپرس هستند به طور پیشفرض دارای ابعاد thumbnail کوچک ۱۵۰ در ۱۵۰ پیکسل، medium یا متوسط ۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل و بزرگ large که دارای ابعاد ۶۴۰ در ۶۴۰ پیکسل هستند که می توانید از بخش تنظیمات و سپس رسانه از پیشخوان وردپرس ابعاد آنها را تغییر دهید. عکس بند انگشتی وردپرس کاربردهای زیادی دارد به عنوان مثال از تصاویر شاخص وردپرس می توان برای نمایش حالت کلی مطالب به همراه خلاصه مطلب در بخش نوشته های اصلی سایت و یا در ستون کناری به همراه عنوان مطلب استفاده کرد. در این مطلب از گستران وب آموزش نحوه نمایش تصویر بند انگشتی در قالب وردپرس به همراه افزودن alt و title به تگ img آن و یا نمایش لینک آدرس تصویر شاخص وردپرس به جای خود تصویر را مشاهده خواهید کرد پس همراه ما باشید.

برای استفاده از تصاویر شاخص در قالب وردپرس ابتدا باید قابلیت ایجاد تصویر بند انگشتی را فعال کرد برای این منظور اولین کد موجود در کدهای زیر را در فایل فانکشن functions.php قالب وردپرس اضافه می کنیم. برای نمایش تصویر بند انگشتی در ابعاد کوچک، متوسط، بزرگ یا ابعاد دلخواه از کدهای php دوم تا پنجم زیر در قالب وردپرس مان استفاده می کنیم. برای توضیحات بیشتر صفحه thumbnail wordpress در وردپرس را بخوانید.

<?php
add_theme_support( 'post-thumbnails' ); // Enabling Support for Post Thumbnails
the_post_thumbnail( 'thumbnail' );       // Thumbnail (default 150px x 150px max)
the_post_thumbnail( 'medium' );          // Medium resolution (default 300px x 300px max)
the_post_thumbnail( 'large' );           // Large resolution (default 640px x 640px max)
the_post_thumbnail( 'full' );            // Full resolution (original size uploaded)
the_post_thumbnail( array(100, 100) );  // Other resolutions
?>

یکی از معایب استفاده از کدهای پیشفرض وردپرس برای نمایش تصاویر شاخص در قالب عدم نمایش عنوان و متن جایگزین برای عکسهای بند انگشتی ایجاد شده می باشد برای رفع این مشکل تنها کافی است از کد زیر برای فراخوانی تصویر شاخص در ابعاد مورد نظر استفاده کنیم.

<?php
the_post_thumbnail('large', array( 'alt' => ''.get_the_title(), 'title' => ''.get_the_title().'' ));
?>

در کد بالا با تغییر مقدار large می توانید ابعاد تصویر شاخص را تغییر دهید.
تا اینجای کار توانستیم تصویر بند انگشتی را در قالب وردپرس ایجاد نماییم و با استفاده از کدهای موجود به فراخوانی آن در بخشهای مختلف قالب وردپرس مان بپردازیم لازم به ذکر است خروجی کدهای فراخوانی بند انگشتی به صورت تگ img می باشد. اما احتمال دارد برای ایجاد برخی قابلیتها در هنگام طراحی قالب وردپرس نیاز به استفاده و نمایش لینک آدرس تصویر شاخص وردپرس یا بند انگشتی باشد برای اینکار با استفاده از کد زیر تنها آدرس تصویر را بر می گردانیم که می توان از آن در لینکها استفاده کرد.

<?php
$thumb_id = get_post_thumbnail_id();
$thumb_url = wp_get_attachment_image_src($thumb_id,'thumbnail-size', true);
echo $thumb_url[0];
?>

با تغییر thumbnail-size در خط دوم می توان اندازه دلخواه thumbnail،medium و large یا از اندازه های تعریف شده توسط طراح قالب وردپرس استفاده کرد.
اگر قالب فعلی سایت تان از تصویر شاخص پشتیبانی نمی کند و قصد دارید پوسته را تعویض و از قالبی که دارای تصویر شاخص برای نمایش بخشهای مختلف می باشد استفاده کنید نیاز دارید تصا.یر بند انگشتی را برای قالب جدید ایجاد کنید برای این منظور می توانید از افزونه وردپرس استفاده کنید طبق بررسی هایی که توسط گروه گستران وب صورت گرفته بیشتر افزونه های محبوب Regenerate Thumbnails، Force Thumbnails ، OTF Regenerate Thumbnails و … در ایجاد تصاویر شاخص برای وردپرس نسخه ۴٫۳ مشکل دارند که احتمال می دهیم این مشکل از نسخه php هاست و سرور باشد با پیگیری های صورت گرفته افزونه AJAX Thumbnail Rebuild هیچ مشکلی با وردپرس نسخه ۴٫۳ نداشته و براحتی تصاویر شاخص را با سرعت بالا از نو و با ابعاد دلخواه ایجاد می کند، البته ممکن است در آینده مشکل سایر افزونه ها نیز حل شود.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

2 دیدگاه در “نمایش alt و title عکس بند انگشتی وردپرس

  1. سلام در صورتیکه ممکنه بگید در قسمت
    مطالب زیر را حتما بخوانید
    سایت خودتون از چه افزونه ای استفاده کردید ؟
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      این افزونه خاصی نیست .
      و به صورت کد نویسی در قالب قرار داده شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *