گستران وب

نمایش تاریخ عضویت کاربر و آخرین ورود به وردپرس

یکی از صفحاتی […]

تیر 25 , 1396

یکی از صفحاتی که در هنگام طراحی قالب وردپرس می توان آنرا ایجاد کرد برگه نمایش مشخصات کاربران و اعضاء سایت می باشد که با نام پروفایل کاربری نیز شناخته می شود. این برگه را می توان با نام author.php ساخت و توابع مربوط به نمایش اطلاعات وارد شده در حساب کاربری وردپرس هر عضو را نمایش داد یا می توان بجای ساخت برگه از افزونه پروفایل کاربری استفاده کرد که امکانات بسیار بیشتری نیز دارا می باشد اما اگر می خواهید از کدنویسی استفاده کنید می توانید علاوه بر اطلاعاتی که فرد وارد می کند توسط کد نمایش تاریخ عضویت کاربر و ساعت دقیق آخرین ورود به وردپرس برگه author.php را کاربردی تر کنید. در این مطلب از گستران وب به معرفی توابع و افزونه نمایش تاریخ ثبت نام به همراه آخرین ورود کاربر به حساب کاربری می پردازیم پس تا پایان همراه ما باشید.

برای نمایش تاریخ هجری شمسی ثبت نام کاربر ابتدا از فعال بودن افزونه جلالی یا وردپرس پارسی اطمینان حاصل کنید سپس کد زیر را در هر محل از قالب وردپرس سایت تان قرار دهید.

<?php echo jdate("M Y", strtotime(get_userdata(get_current_user_id( ))->user_registered)); ?>

در کد بالا با تغییر متغییرهای M و Y که نشانگر ماه و سال عضویت می باشد می توانید ساختار تاریخ مورد نظر را ایجاد کنید. برای نمایش زمان و تاریخ آخرین ورود کاربر به پیشخوان یا داشبورد مدیریت وردپرس می توان از کدهای زیر استفاده کرد، برای اینکار ابتدا از فانکشن پوسته تان پشتیبان یا کپی بگیرید تا در صورت بروز خطا امکان بازیابی اطلاعات وجود داشته باشد سپس کد زیر را در فایل فانکشن functions.php قالب وردپرس تان کپی کنید. سپس از کد دوم برای نمایش تاریخ در محل مورد نظر از قالب استفاده کنید.

// insert to functions.php
<?php function your_last_login($login) {
global $user_ID;
$user = get_userdatabylogin($login);
update_usermeta($user->ID, 'last_login', current_time('mysql'));
}
add_action('wp_login','your_last_login');
function get_last_login($user_id) {
$last_login = get_user_meta($user_id, 'last_login', true);
$date_format = get_option('date_format') . ' ' . get_option('time_format');
$the_last_login = mysql2date($date_format, $last_login, false);
echo $the_last_login;
} ?>
// insert to wp theme
<?php global $userdata; get_currentuserinfo(); get_last_login($userdata->ID); ?>

 

برای نمایش لحظه آخرین ورود کاربر در پیشخوان وردپرس می توانید از افزونه WP Last Login استفاده کنید. پس از نصب و فعال سازی با مراجعه به بخش مدیریت کاربران می توانید فیلد مربوط به نمایش آخرین ورود را مشاهده نمایید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *