گستران وب

روش نمایش مطالب شخصی در وردپرس با زمینه های سفارشی

در وب سایت […]

مرداد 4 , 1396

در وب سایت های تحت وردپرس برای اینکه شما مطالب شخصی داشته باشید باید عمل سفارشی سازی در قسمت کدهای css قالب مقداری تغییرات ایجاد کنید ، اما وردپرس به صورت کاملا خودکار برای هر یک از مطالب سایت یک کلاس شخصی اختصاص می دهد و شما در اینجا قادر خواهید بود برای ایجاد تغییرات لازم کدهای سفارشی css را به کلاس اضافه کنید .
تیم گستران وب قصد دارد تا در این مطلب شما را با سفارشی سازی مطالب به صورت شخصی با زمینه های کاملا سفارشی آشنا کند ، پس در ادامه با ما همراه باشید .

برای ایجاد روش نمایش متفاوت برای مطالب شخصی می توانید از زمینه های سفارشی استفاده کنید. با کمک زمینه های سفارشی می توانید کلاس های سفارشی خود را اضافه کنید و سپس از آنها برای نمایش متفاوت مطالب و نوشته ها استفاده کنید. ابتدا مطالبی را که می خواهید با سبک و شیوه متفاوتی نمایش دهید را برای ویرایش انتخاب کنید. سپس به بخش زمینه های سفارشی و فیلد post-class سفارشی بروید.

در ادامه شما باید فایل های قالب وردپرس را ویرایش کنید و قطعه کد زیر را در ابتدای حلقه وردپرس کپی کنید.

<?php $custom_values = get_post_meta($post->ID, 'post-class'); ?>

حال باید به دنبال خطی با تابع post_class بگردید! شما می توانید در قطعه کد زیر این تابع را مشاهده کنید:

<article id="post-<?php the_ID(); ?>" <?php post_class(); ?>>

در قطعه کد فوق باید تغییراتی را ایجاد کنید.این خط را تغییر دهید تا مقدار فیلد سفارشی شما همانند کد زیر شود:

<article id="post-<?php the_ID(); ?>" <?php post_class($custom_values); ?>>

اگر شما سورس صفحات خودتان را با ابزار اینسپکت بررسی کنید فیلد های css استفاده شده درون آن ها را میتوانید مشاهده کنید. حال شما می توانید از کلاس های CSS برای افزودن CSS های سفارشی و داشتن مطالبی با استایل متفاوت استفاده کنید. برای عدم ایجاد مشکلات بعدی می توانید یک نسخه پشتیبان از وب سایت تان پیش از ایجاد تغییرات تهیه کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *