گستران وب

دسترسی به اطلاعات کاربری در وردپرس از طریق cpanel

با عرض سلام […]

تیر 18 , 1396

با عرض سلام خدمت دوستداران آموزش وردپرس؛
زمانی که شما می خواهید به پنل مدیریت وردپرس خود وارد شوید باید نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری خود را در فرم ورود به وردپرس وارد کنید. گاهی ممکن است نام کاربری یا رمز عبور حساب کاربری خود را در وردپرس فراموش کرده باشید که در این صورت نمی توانید به پنل مدیریتی وردپرس خود وارد شوید. پس برای بازیابی حساب کاربری در وردپرس باید چه کرد؟!

حساب کاربری در وردپرس

به طور معمول مطابق شکل زیر وردپرس این امکان را برای شما فراهم می سازد که در صورت فراموش کردن رمز عبور خود بتوانید از طریق ایمیل خود مشکل فراموش کردن رمز عبور را حل کنید.

Add account

اما گاهی ممکن است ایمیل خود را هم فراموش کرده باشید و یا به دلایلی امکان دسترسی به ایمیل برایتان امکان پذیر نباشد که بتوانید حساب کاربری در وردپرس را بازیابی کنید! در این صورت چاره کار چیست؟ چگونه می توان وارد پنل مدیریت وردپرس شد؟

دسترسی به پنل هاست

شما در این صورت با دسترسی با cpanel سایت خود که فایل های وردپرس را در آن بارگذاری کرده اید می توانید مشکل را به راحتی حل کنید.
ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه از طریق فایل های موجود در cpanel یک حساب کاربری در وردپرس ایجاد کنید.

ایجاد حساب کاربری در وردپرس از طریق cpanel

برای ایجاد حساب کاربری در وردپرس از طریق سی پنل باید ابتدا مطابق شکل زیر بر روی public_html که ریشه هاست شما است کلیک کنید.

Public_html ریشه هاست شماست که تمام فایل وردپرس در آن قرار دارد.

Add account

با کلیک بر روی Public_html مطابق شکل زیر می توانیم به همه پوشه های وردپرس دسترسی پیدا کنم.

Add account3

قرار است کدهای مربوط به ساخت حساب کاربری در وردپرس در فایل function.php قالب وردپرس بنویسیم. برای دسترسی به فایل function.php قالب باید بر روی پوشه wp-content کلیک کنیم.
با کلیک بر روی پوشه wp-content باید طبق شکل زیر بر روی پوشه themes که مربوط به قالب هاست می شود، کلیک کنیم.

Add account4

مطابق شکل زیر با کلیک بر روی پوشه themes می توانید پوشه های مربوط به پوسته های نصب شده در وردپرس خود را مشاهده کنید.

Add account5

پوشه مربوط به پوسته ای که هم اکنون در سایت شما فعال است را باید انتخاب کنید که ما به عنوان مثال فرض می کنیم پوسته Twentyfifteen در سایت فعال است پوشه مربوط به پوسته Twentyfifteen را انتخاب می کنیم.
در پوشه مربوط به هر پوسته وردپرس فایلی به نام function.php وجود دارد که باید کد مربوط به ایجاد حساب کاربری در وردپرس را در آن بنویسیم.

Add account6

باید کدهای زیر را برای ایجاد حساب کاربری جدید در فایل function.php مربوط به پوسته سایت خود کپی کنید. در کدهای زیر باید نام کاربری و پسورد و ایمیل خود را مشخص کنید تا حساب کاربری شما مطابق با نام کاربری و ایمیل و پسورد مورد نظر شما ایجاد گردد.
توجه کنید که در کدهای زیر اگر  فقط نام کاربری و پسورد را بدون وارد کردن یک ایمیل  مشخص کنید حساب کاربری شما ایجاد خواهد شد.

function wpb_admin_account(){
    $user = 'Username';
    $pass = 'Password';
    $email = 'email@domain.com';
    if ( !username_exists( $user ) && !email_exists( $email ) ) {
        $user_id = wp_create_user( $user, $pass, $email );
        $user = new WP_User( $user_id );
        $user->set_role( 'administrator' );
} }
add_action('init','wpb_admin_account');

دقت شود که وقتی با نام کاربری و پسورد مورد نظر حساب کاربری در وردپرس را ایجاد کردید و با موفقیت به پنل مدیریت وردپرس خود دسترسی پیدا کردید باید کدهای وارد شده در فایل function.php را برای حفظ امنیت پاک کنید.

با پاک کردن این کدها مشکلی پیش نمی آید زیرا نام کاربری و پسورد موردنظری که در کدها نوشته بودید در پایگاه داده شما ایجاد شده و شما هنوز هم می توانید با نام کاربری و پسورد حساب کاربری جدید خود وارد پنل مدیریتی وردپرس شوید.

امیدوارم محتوای این مقاله برایتان مفید باشد.

موفق باشید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *