گستران وب

حتما شما هم تا بهحال این موضوع مواجه شده اید که وقتی وارد یک سایت می شوید و قصد بازدید از سایت مورد نظر را دارید به صورت کاملا خودکار به آدرسی دیگر که در همان وب سایت موجود است انتقال می یابید و اگر آی پی خودتان را تغییر دهید و دوباره وارد همان وب سایت مورد نظرتان که دفعه قبل با آی پیی متفاوت و متعلق به خودتان وارد شده بودید وارد شوید به صفحه ای دیگر منتقل می شوید ! این موارد اکثرا در مواردی همچون وب سایت های خاص و دارای چند زبان قابل رویت است که آی پی های مختلف را بر اساس کشور را به صفحات با آدرس جدید که متناسب آن کشور می باشد انتقال میدهد .
عموما این گونه از دسته بندی ها بر اساس زبان آن کشور می باشند .
در وب سایت های تحت وردپرس نیز ممکن است با چنین موضوعی واجه شده باشید . در این مطلب تیم گستران وب قصد دارد تا افزونه ای بسیار حرفه ای و کاربردی بر اساس وب سایت های تحت وردپرس را معرفی کند که به وسیله ی آن می توانید آی پی کشورها مختلف راشناسایی و به صفحات با زبان کشور آن ها منتقل کنید ، این گونه موارد در در وب سایت های دارای چند زبان و بازدید کننده هایی از کشورهای مختلف بسیار کاربردی می باشد .

افزونه Country IP Specific Redirections یک افزونه حرفه ای و کاربردی برای وردپرس می باشد که توسط آن می توانید کاربران سایت خود را صفحاتی متناسب با آیپی کشور آنها منتقل نمایید؛ به طور مثال اگر مخاطبان سایت شما کاربرانی از سراسر جهان و یا چند کشور خاص می باشد می توانید با استفاده از این افزونه آنها را به صفحه ای با زبان کشور آنها منتقل کنید و با این کار محبوبیت سایت خود را در برابر کاربران سایت خود افزایش دهید.  پس از نصب تنظیمات را مطابق تصویر زیر اعمال  کنید :

Country : در این بخش لازم است تا کشور بازدید کننده را وارد کنید تا افزونه به صورت خودکار کشور بازدیدکننده را از روی آیپی آنها تشخیص دهد.

For this catefory : گاهی لازم است به جای انتقال کاربران به صفحه ای دیگر در تمامی صفحات و موضوعات، فقط موضوعات خاصی را به صفحه دیگر منتقل کنید! کافی است موضوع مورد نظر را انتخاب کنید تا کاربران همان کشور انتخاب شده در صورت بازدید از مطالب موضوع مورد نظر به صفحه تعیین شده منتقل شوند.

Or for this post/page : همچنین اگر می خواهید در صورت بازدید کاربران آن کشور از مطلب یا صفحه ی خاص به صفحه دیگر منتقل شوند، کافی است از طریق این بخش آن مطلب یا برگه را انتخاب کنید.

Target URL : این بخش همان صفحه ای است که می خواهید کاربران کشور انتخاب شده به آن منتقل شوند؛ با وارد کردن آدرس مورد نظر پس از بازدید کاربران مورد نظر به این صفحه منتقل خواهند شد.

در پایان به این نتیجه می رسیم که :

در برخی از سایت ها لازم به انتقال کاربران به صفحاتی خاص از طریق آیپی کاربران می باشد که توسط افزونه Country IP Specific Redirections نحوه انتقال کاربران را به شما کاربران وردپرسی آموزش دادیم.

 

۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *