گستران وب

انتقال سایت !!!!!
شاید شما هم تا به حال قصد انجام این کار داشته ایید ولی به دلیل حساسیت بالای این کار در وردپرس بسیاری از مدیران وب سایت ها از این موضوع ترس دارند تا وقتی که می خواهند از طریق هاست خودشان اقدام به انجام این کار نمایند با مشکل مواجه شود و با مشکلاتی دوچندان بیشتر روبرو شوند .
در این مقاله تیم گستران قصد دارد تا افزونه ایی را به شما همراهان همیشگی معرفی کند تا به وسیله ی آن قادر باشید نسبت به انتقال وب سایت خود اقدام کنید و به راحتی به وسیله ی آن بتوانید هاست وردپرسی خود را تغییر دهید .
البته لازم به ذکر است که تقریبا در تمامی میزبانی های وب امکان انتقال سایت به هاست جدید رایگان توسط آنها صورت می گیرد.

انتقال سایت در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان All-in-One WP Migration در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون توانسته است تا بیش از ۵۰۰.۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴.۸ را ازآن خود نماید که با استفاده از آن قادر به انتقال سایت در وردپرس و تغییر هاست وردپرس خواهید بود.

نصب و فعال سازی

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان All-in-One WP Migration در پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی آن کلیک کنید تا به مرحله خروجی گرفتن از اطلاعات سایت هدایت شوید.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در صورتی که دامنه خود را برای انتقال وبسایت تغییر داده‌اید و قصد دارید تا از عنوان دامنه جدید در آن استفاده کنید مشابه تصویر در بخش ابتدای برون ریزی بر روی دکمه Add کلیک کرده و در فیلد اول نام دامنه فعلی و در فیلد دوم نام دامنه جدید را وارد کنید تا در صورت وجود کلمات با دامنه قبلی در محتوای نوشته، برگه و محتوای کلی سایت با نام دامنه جدید جایگزین شود.

سپس بر روی Advanced options کلیک کنید و قسمت‌هایی از پایگاه داده را که نمی‌خواهید از آنها خروجی تهیه شود را تیک بزنید. این موارد می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

  • عدم خروجی از دیدگاه‌های وردپرس
  • عدم خروجی از رونوشت‌ها در وردپرس
  • عدم خروجی از فایل‌های رسانه وردپرس
  • عدم خروجی از پوسته وردپرس
  • عدم خروجی از فایل‌های افزونه
  • و…

حال پس از اینکه بر اساس سفارشی سازی خود اقدام نمودید بر روی دکمه Export To کلیک کنید و سپس با کلیک بر روی گزینه‌های Files، FTP، google Drive و.. نوع خروجی از اطلاعات را به صورت دانلود فایل و یا آپلود در گوگل درایو انتخاب کرده و در نهایت بسته به میزان پایگاه داده سایت منتشر بمانید تا عملیات خروجی گرفتن از پایگاه داده صورت گیرد.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در پنجره‌ای به صورت پاپ آپ نمایش داده خواهد شد که پس از خروجی گرفتن از سایت یک فایل با فرمت wpress. در اختیار شما قرار خواهد داد، آن را دانلود کرده و ذخیره کنید.

انتقال سایت به هاست جدید

حال به هاست جدید خود مراجعه کرده و با یک پایگاه داده جدید وردپرس را در آن نصب کنید و پس از نصب وردپرس همین افزونه را در آن نصب و فعال کنید، پس از فعال سازی افزونه در هاست جدید به زیر منوی Import مراجعه کرده و مشابه تصویر زیر فایلی که با فرمت wpress. در مرحله قبل دانلود کردید را انتخاب کرده و در آن آپلود کنید.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید پس از آپلود فایل پیغام هشداری مبنی بر اینکه کلیه فایل‌های و پایگاه داده شما جایگزین خواهد شد به شما نمایش داده می‌شود، بر روی دکمه Continue کلیک کنید تا عملیات انتقال سایت به صورت کامل انجام گیرد.

 

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *