گستران وب

افزونه کشیدن نمودار و چارت در نوشته و برگه وردپرس

گاهی اوقات نیاز […]

تیر 27 , 1396

گاهی اوقات نیاز می شود برای ارائه آمار از موضوعی در مطالبمان نمودار یا چارت بکشیم اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید می توانید براحتی با استفاده از افزونه وردپرس کشیدن نمودار و چارت در نوشته و برگه وردپرس نیازتان را رفع نمایید این پلاگینها دارای امکانات کاربردی و بسیار جالبی می باشند و می توانند انواع نمودا و چارتهای مورد نیازتان را ایجاد نمایند در این مطلب از گستران وب قصد معرفی چند افزونه وردپرس جهت طراحی و ترسیم انواع نمودار و چارت سازمانی به صورت حرفه ای را داریم پس تا پایان همراه ما باشید.

یکی از افزونه های کاربردی جهت ترسیم نمودار و گراف های حرفه ای پلاگین Visualizer: Charts and Graphs می باشد این افزونه با استفاده از api بخش Google Visualization نمودار و چارتهای حرفه ای را ترسیم می کند که می توانید براحتی انها را در مطالب و برگه های سایت تان استفاده کنید، از قابلیتهای افزونه می توان به امکان ترسیم انواع نمودار خطی ، میله ای ، منطقه ای، ستونی ، دایره ای، جغرافیایی ، نمودار سنجی ، شمعی و پراکنده اشاره کرد. نمودارهای ترسیم شده با استفاده از تگ HTML5/SVG و جی کوئری کشیده می شوند اینکار باعث می شود تا با موبایل و تبلت در سیستم عاملهای اندروید و ios سازگاری داشته باشند.
نحوه کار با افزونه بسیار ساده می باشد پس از نصب و فعال سازی آن با مراجعه به بخش Visualizer Library از قسمت رسانه پیشخوان وردپرس می توانید انواع نمودارها را مشاهده کنید و با انتخاب نوع نمودار یا گراف مورد نظر داده هایتان را در محیطی شبیه به برنامه اکسل ویندوز وارد کنید سپس خروجی افزونه که همان چارت مورد نظر می باشد را دریافت و در نوشته یا برگه استفاده کنید. صفحه افزونه

این افزونه نیز شبیه به Visualizer عمل می کند و تقریبا امکانات لازم برای رفع نیاز کاربرانی که نمی خواهند خود را درگیر تنظیمات زیاد کنند را دارا می باشد در نتیجه نتیجه کار نیز به مراتب ساده تر خواهد بود به عنوان مثال WordPress Charts از ۶ نوع نمودار پشتیبانی می کند در حالیکه Visualizer از ۹ نوع مختلف گراف پشتیبانی می کند و بروزتر نیز می باشد. صفحه افزونه WordPress Charts

پیشنهاد ما استفاده از افزونه وردپرس کشیدن نمودار و چارت Visualizer می باشد زیرا دارای قابلیتهای بیشتری می باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

One thought on “افزونه کشیدن نمودار و چارت در نوشته و برگه وردپرس

  1. سلام . من افزونه ی Visualizer رو نصب و چارت مورد نظرم رو طراحی کردم .
    ولی وقتی در المنتور در قیمت متن یا شورت کد ، شورت کد چارت رو میذارم نمایش نمیده برام نمودار رو …
    امتحان کردم که وقتی در یک برگه خالی در قسمت ویرایشگر ورد پری میگذارم چارت رو بهم نشون میده… فکر می کنید مشکل از کجا باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *