گستران وب

یک بخش بسیار مهم که در هسته اکثر سیستمها موجود می باشد عضویت و ورود کاربران سایت به محیط کاربری وب سایت می باشد و وب سایت هایی که تحت وردپرس می باشند نیز به عنوان حرفه ای و بهترین نوع از سیستم های مدیریت محتوا از این موضوع بدون بهره نیستند و به صورت از پیش تعیین شده قابلیت ورود و عضویت کاربران در آن تعبیه شده است . اما رد بعضی از وب سایت ها نیاز است که کاربران سایت بدون نیاز به عضویت یه صورت دائمی به محیط سایت وارد شوند تا قادر باشند قسمت هایی از سایت را مشاهده نمایند .
اگر بخواهیم این مطلب را به صورت واضح تر بیان کنیم می توان گفت به عنوان مثال در وب سایت های فروشگاهی برای افزونه های وردپرس ، مدیران این دسته از وب سایت ها باید اقدام به ایجاد دمو یا همان پیش نمایش از افزونه های موجود در فروشگاه خود نماییند تا کاربرانشان بتوانند به سهولت موضوعات موجود در مورد افزونه و امکانات آن را مشاهده نمایند . اما این موضوع مطرح می شود که در این دسته از وب سایت ها عضویت دائمی برای تمامی کاربران سایت بسیار مشکل است که برای حل این مشکل در این مواقع مدیران این دسته از وب سایت ها اقدام به ارائه دادن اکانت به صورت موقت می نمایند که این گونه اکانت ها پس از مدتی بو صورت خودکار از کار می افتند و نیاز نیست که مدیران به صورت دستی این نوع اکانت ها را غیر فعال یا حذف نمایند .
تیم گستران وب قصد دارد تا در این مقاله افزونه ای بسیار حرفه ای و کاربردی را برای وب سایت تحت وردپرس شما معرفی کند که توسط آن شما می توانید بستری را برای ورود اظطراری کاربران خود بدون نیاز به پسورد فراهم کنید . با آموزش این افزونه با ما همرا باشید و در پایان ما این افزونه را برای دانلود در اختیار شما قرار خواهیم داد .

ایجاد نام کاربری موقت برای ورود اضطراری کاربران در وردپرس

افزونه Temporary Login Without Password یک افزونه حرفه ای و کاربردی برای وردپرس می باشد که به کاربران وردپرسی امکان ایجاد اکانت های موقتی با قابلیت تعیین مدت فعالیت را می دهد که توسط آن دیگر نیازی به ایجاد عضویت دائمی در وردپرس نمی باشد و کاربران بدون نیاز به پسورد قادر به استفاده از آن خواهند بود. برای استفاده از این افزونه ابتدا از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه وردپرس در پیشخوان اقدام نمایید. پس از نصب مطابق آموزش های زیر آن را تنظیم کنید. پس از نصب افزونه از طریق بخش کاربران در منوی پیشخوان وردپرس، وارد بخش Temporary Login شوید. پس از آن بر روی گزینه Create new کلیک کنید تا پنجره ایجاد کاربر جدید در آن نمایان شود.

Email : در این بخش باید ایمیل کاربر را وارد کنید.

First name : در این بخش باید نام کاربر را وارد کنید.

Last name : در این بخش باید نام خانوادگی کاربر را وارد کنید.

Role : در این بهش نیاز به تعیین نقش کاربر بر اساس نقش های موجود در وردپرس دارید که می توانید بر اساس نیاز خود آن را بر روی ویرایشگر و یا نویسنده قرار دهید.

Expiry : در این بخش باید مدت فعالیت کاربر و فعال بودن نام کاربری ایجاد شده را تعیین نمایید؛ اگر مدت زمان مورد نظر شما در میان آنها نبود می توانید با استفاده از گزینه Custom date تاریخ انقضای اکانت را تعیین کنید.

پس از اعمال تنظیمات و ایجاد کاربر، لینکی به شما ارائه می شود که می توانید با ارائه آن کاربر اقدام به ورود فرد مورد نظر به پیشخوان وردپرس شوید.

 

همچنین از طریق بخش Action می توانید اکانت مورد نظر را با کلیک بر روی آیکن قفل، از دسترس کاربر خارج کنید و یا از طریق آیکن حذف، اقدام به حذف اکانت مورد نظر کنید. با کلیک بر روی آیکن لینک نیز می توانید لینک ورود کاربر را کپی کنید.

در پایان از مطلب فوق می توان این نتیجه را گرفت که :

در وردپرس گاهی نیاز به ایجاد اکانت موقتی برای ورود اضطراری کاربران می باشد که در این مطلب آموزش ایجاد آن با استفاده از افزونه Temporary Login Without Password را خدمت شما کاربران وردپرسی ارائه نمودیم.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *