گستران وب

یکی دیگر از مواردی که در سئو و بهینه سازی وب سایت تحت وردپرس شما در موتورهای جستو حائز اهمیت است استفاده از نقشه درون سایت است ، این موضوع به این شکل برای موتورهای جستجو مهم است است که آن ها هرچقدر که آسان تر به مطالب و صفحات وب سایت شما دسترسی داشته باشند و در آن جستجو کرده تا مطالب مورد نظرشان را پیدا کنند بهتر هم مطالب در آن ها ایندکس خواهد شد .
در این مقاله تیم گستران وب قصد دارد تا افزونه اییی را به شما مععرفی کند تا به وسیله ی آن قادر باشید درون وب سایت تحت وردپرس خود نقشه ایجاد کنید . در ادامه با آموزش و دانلود این افزونه کاربردی با ما همراه باشید .

ساخت نقشه سایت در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان Simple Wp Sitemap در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون توانسته است تا بیش از ۳۰.۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴.۵ را ازآن خود نماید که با استفاده از آن قادر به ایجاد سایت مپ در وردپرس خواهید بود.

نصب و فعال سازی

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان Simple Wp Sitemap در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد، روی آن کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شده و سایت مپ خود را در وردپرس ایجاد کنید.

Add pages : ابتدا در این فیلد آدرس صفحات دلخواه خود را وارد کنید. این صفحات می‌تواند شامل نام دامنه دیگری باشد و در بخش جدا از مطالب و لینک‌های سایت با عنوان other نمایش داده خواهد شد.

Block pages : از این بخش می‌توانید آدرس‌هایی که نمی‌خواهید در سایت مپ وردپرس نمایش داده شوند آنها را وارد کنید. در صورتی که چنین آدرسی را بلاک کرده باشید دیگر در صفحه نقشه سایت وردپرس نمایش داده نمی‌شود.

Include categories : با فعال کردن این گزینه دسته‌بندی مطالب و محصولات سایت در نقشه سایت نمایش داده خواهد شد.

Include tags : با فعال کردن این گزینه برچسب مطالب و محصولات سایت در نقشه سایت نمایش داده خواهد شد.

Include authors : با فعال کردن این گزینه لینک نویسنده‌های سایت نیز نمایش داده خواهند شد.

Html sitemap : اگر قصد دارید تا نقشه سایت شما در حالت Html در دسترس بوده و ظاهر مناسبی را برای کاربران باشد از این بخش می‌توانید تعیین کنید. در صورت Enable بودن نقشه سایت در حالت html نمایش داده خواهد شد، در صورت انتخاب گزینه Disable نقشه سایت نمایش داده نشده و کاربر به صفحه ۴۰۴ هدایت می‌شود.

تنظیمات Order

در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط بخ نمایش نقشه سایت در وردپرس را سفارشی سازی کنید تا به ترتیب دلخواه هر بخش از لینک‌های مطالب، دسته‌بندی، برچسب، other و… نمایش داده شوند.

Display order and titles : از این بخش با کلیک بر روی دکمه‌های بالا و پایین تعیین کنید که ابتدا چه بخش‌هایی از مطالب، برگه‌ها، دیگر، دسته‌بندی، برچسب و نویسنده‌ها به ترتیب اولویت تعیین شده نمایش داده شوند.

Last updated text : در این فیلد متن مورد نظر برای به‌روزرسانی اخیر را تعیین کنید. این متن در بالای ستون مربوط به تاریخ انتشار صفحات در نقشه سایت وردپرس نمایش داده خواهد شد.

Order posts and pages after : و در نهایت از این بخش تعیین کنید که مطالب بر اساس تاریخ انتشار در نقشه سایت نمایش داده شوند و یا اینکه بر اساس آخرین زمان به‌روزرسانی و آپدیت نوشته!

جهت دسترسی به آدرس نقشه سایت ساده و نقشه سایت html در صفحه تنظیمات افزونه به قسمت Links to your xml and html sitemap که در بالای صفحه قرار دارد مراجعه کنید.

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *