گستران وب

افزونه جستجو جایگزینی کلمات در وردپرس Better Search Replace

شاید برای شما […]

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بخواهید متن یا کلماتی را که در مطالب، برگه ها یا کلیه بخشهای سایت تکرار شده را به کلمه دیگری تغییر دهید به عنوان مثال بعد از تغییر دامنه اصلی سایت به آدرسی دیگر علاوه بر ایجاد تغییرات در پوسته وردپرس نیاز میشود که تمام نامهای دامنه قبلی که در مطالب بکار رفته و در پایگاه داده ذخیره شده با دامنه جدید جایگزین شود تا بازدیدکنندگان و کاربران دچار سردرگمی نشوند برای اینکار میتوان از افزونه جستجو جایگزینی کلمات در وردپرس Better Search Replace استفاده کرد و براحتی تمام کلمات موجود در سایت را به متن دلخواه تغییر داد. در این آموزش از گستران وب به معرفی افزونه و نحوه کار با آن می پردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

برای این منظور ابتدا افزونه Better Search Replace را دانلود، نصب و فعال میکنیم. سپس از بخش ابزارها به تنظیمات افزونه مراجعه میکنیم و مطابق تصویر زیر عمل میکنیم.

search-replace-wordpress

در بخش انتخاب پایگاه داده باید جداول مربوط به مطالب، دیدگاه ها، برگه و بخشهایی که باتوجه به قالب وردپرس تان ممکن است ایجاد شده و دارای کلمه ای که میخواهید تغییر کند باشند را انتخاب کنید. برای جلوگیری از ایجاد اشکال در پایگاه داده سایت ابتدا تیک گزینه Run as dry run را فعال کنید تا اول کلمه را در پایگاه داده جستجو کند سپس در صورت عدم بروز اشکال در لیسی که به شکل لایت باکس نمایش داده میشود تعداد کلمات موجود در هر جدول را نمایش میدهد. اکنون میتوانید تیک اجرا به عنوان آزمایش run as dry run را بردارید و بر روی گزینه Run Search/Replace کلیک کنید تا کلمات جایگزین شوند.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *