گستران وب

افزونه ارسال ایمیل از طریق پیشخوان به کاربران وردپرس Email Users

امروزه با پیشرفت […]

مرداد 4 , 1396

امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی مسئله ارتباط بسیار حائز اهمیت می باشد و مدیران سایت ها نیز از موضوع مستثنی نیستند و این موضوع باعث شده است تا ارتباط بین کاربران و مدیران وب سایت ها بسیار مهم جلوه کند .
ارسال ایمیل برای کاربران از یکی از مهمترین موضوعاتی است که مدیران سایت ها را درگیر خود کرده است که این ایمیل ها می تواند تحت عنوان های مختلفی همچون خبرنامه تغییر آدرس و موضوعات دیگری که مربوط به سایت می باشد را در بر بگیرد .
در اینجا این موضوع بسیار مهم و جالب مطرح می شود که بسیاری از کاربرانی که به صورت روزانه وارد سایت شما می شوند کاربرانی هستند که به وسیله موتورهای جستجو و تبلیغات وارد می شوند و کاربر جدید می باشند ، اما نکته بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که آن این است که شما چگونه باید این میزان بازدید کنند گان قبلی که وارد وب سایت شما شده اند را حفظ کنید ؟
شما نیاز به روشی دارید که بازدید کنندگان خود را برای بازگشت دوبتره ترغیب کنید ! اما چگونه ؟
خبرنامه ! شاید از این پاسخ کوتاه تعجب کرده باشید ! ولی همین کلمه که که موجب تعجب شما شده است می تواند راه نجات شما باشد .
به همین موجب مدیران وب سایت ها ی تحت وردپرس با دریافت آدرس ایمیل و یا شماره تماس کاربران خود خبرنامه یا همان اخبار سایت و محصولات جدید خود را به اطلاع کاربران خود می رسانند تا از این طریق آنها را ترغیب به بازگشت دوباره به وب سایت خود نمایند .
اما یکی از مشکلاتی که مدیران سایت ها با آن مواجه می شوند چگونگی ارسال ایمیل برای کاربرانشان می باشد . این مشکل دارای دلایل مختلفی می باشد که از ساده ترین آنها می توان به مشکل عدم وجود لیست آدرس ایمیل کاربران و یا اسفاده زیاد منابع در هنگام ارسال ایمیل بهصورت انبوه اشاره کرد البته باید یادآور شد که این مشکل می تواند دلایل زیادی داشته باشد ولی این دو دلیل که ما در اینجا به آنها اشاره کردیم از ساده ترین و قابل توجه ترین آنها می باشد که برای هر یک از این دلایل شما باید به دنبال راه کاری مناسب باشید .
البته این موضوع را هم نباید فراموش کرد که وجود سویس دهنده ارسال ایمیل به صورت انبوه یکی از این دومشکل اصلی که به آن اشاره کردیم را به حل کرده است .
در این مطلب تیم گستران وب قصد دارد تا افزونه ایی به شما معرفی کند تا به وسیله ی آن بتوانید به تمامی کاربرانی که در وب سایت وردپرسی شما عضو هستند ایمیل ارسال کنید .

افزونه Email Users یک افزونه حرفه ای و کاربردی برای وردپرس می باشد که به شما مدیران سایت های وردپرس قابلیت ارسال ایمیل به تمامی یا بخشی از کاربران سایت خود را می دهد و با وجود سادگی، کارایی بسیار مناسبی دارد. این افزونه قابلیت ارسال ایمیل به تمامی کاربران یا گروه خاصی از کاربران را به شما می دهد؛ به طور مثال می توانید فقط به نویسندگان یا مدیران سایت خود ایمیل ارسال نمایید. برای استفاده از این افزونه ابتدا از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزونه افزونه در پیشخوان وردپرس، اقدام به نصب آن نمایید. پس از نصب تنظیمات آن را مطابق تصویر زیر اعمال نمایید.

از طریق بخش ایمیل کاربران > User setting می توانید تنظیمات مربوط به کاربران را به صورت تکی یا کلی اعمال کنید. با انتخاب کاربر و کلیک بر روی پنجره موجود می توانید تنظیمات آن را اعمال نمایید که هر یک کارایی خاصی را دارد. به طور مثال گزینه اول با ارسال مطلب جدید در سایت، به کاربران شما ایمیل ارسال می کند و با گزینه دوم می توانید آن را خاموش کنید.

در بخش های دیگر این افزونه می توانید به صورت تکی و یا گروهی ایمیل ارسال کنید که با انتخاب بخش Send to Group(s) می توانید به یک یا چند گروه کاربری ایمیل ارسال کنید و با انتخاب بخش Send to User(s) می توانید تنها به یک یا چند کاربر خاص ایمیل ارسال کنید :

قالب ایمیل : این بخش به شما کمک می کند تا بتوانید نوع قالب ایمیل را انتخاب کنید! اگر ایمیل شما در قالب html می باشد گزینه HTML و در غیر این صورت متن ساده را انتخاب کنید.

ارسال کننده : ایمیل مدیریت سایت می باشد تا در صورت نیاز کاربر به تماس با شما، با این ایمیل ارتباط برقرار کند.

گیرنده : اگر بخش ارسال ایمیل فردی را انتخاب کنید در این بخش لیست کاربران را می بینید و اگر ارسال ایمیل گروه را انتخاب کرده باشید، در این بخش گروه های کاربری نظیر مدیران، نویسندگان، ویرایشگر و … را مشاهده می کنید و البته می توانید چندین گروه را انتخاب کنید.

در بخش بعدی شما باید محتوای ایمیل خود را وارد نمایید. در بخش موضوع، موضوع ایمیل ارسالی خود را انتخاب کرده و در بخش پیغامی می توانید محتوای ایمیل در قالب متن یا HTML را ارسال نمایید؛ در این مورد باید توجه کنید که در صورت ایجاد محتوای HTML باید در بخش قبلی، قالب ایمیل را حتما بر روی HTML قرار دهید.

نتیجه گیری : در سایت های مختلف، ارسال ایمیل به مناسبت های مختلف برای معرفی محصولات و اخبار سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مطلب نیز به معرفی افزونه ای حرفه ای در زمینه ارسال ایمیل به کاربران پرداختیم که می توانید از آن استفاده کنید .

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *