گستران وب

در یکی از بزرگترین سرقت های دنیا در ایسلند ( به گفته پلیس این کشور ) چیزی در حدود ۶۰۰ سرور مخصوص استخراج بیت کوین به سرقت رفت .
در روز جمعه یک قاضی در دادگاه منطقه ریکنز دستور دستگیری ۱۱ نفر را صادر کرد ، از جمله این دستگیر شدگان یک نگهبان امنیتی است که در روز حادثه مشغول به کار بود . اما تا کنون هیچ یک از رایانه های به سرقت رفنه یافت نشده اند . به گفته مسئولین ارزش اغلام سرقتی چیزی در حدود ۲ میلیون دلار می باشد .
به گفته پلیس این کشور راه اندازی مجدد این سرورها جهت انجام کار منبع عظیمی از نیرو را می خواهد و پلیس به دنبال مکان هایی با مصرف برق بالاست .
همچنین الافر هلگی فرمانده پلیس منطقه ریکنز اعلام کرد که قطعا این سرقت ها سازمان یافته بوده است و در ۴ مرحله به انجام رسیده است که ۳ مورد اول در ماه ذسامبر و مورد چهارم در ماه ژانویه به انجام رسید و مقامات مسئول این شرکت به امید این که هرچه زودتر بتوانند سارقان را پیدا کنند تا کنون این موضوع را در رسانه مطرح نکرده بودنند .
بیت کوین نوعی پول دیجیتالی است که که به بانک یا دولت خاصی وابسته نیست .قیمت بیت کوین تنها در اواخر سال گذشته نزدیک به ۲۰ هزار دلار افزایش یافت و در اوایل سال جاری افت کرد .

منبع : apnews.com

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *