گستران وب

چگونه سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهیم

امروز قصد اینو […]

تیر 18 , 1396

امروز قصد اینو دارم که تو این پست براتون آموزش چگونگی افزایش سرعت کامپیوتر رو قرار بدم ، .پس با ما همره باشید.

حذف برنامه های اضافی (remove or uninstall programs) :

من تو فامیل شدم آچار فرانسه کامپیوتره اینو اون !! پسرخالم چندبار سیستمش ترکیده رفتم درستش کردم و … .یه روشی می خوام یادتون بدم خدائیش قول بدید به کسی نگید !! بین خودمون باشه و فقط برای دیگران انجام بدید و کلی تشویق بشنوید.معجزه می کنه !

system-configuration

روی استارت (سمت پایین چپ) کلیک کرده و در ویندوز xp فکر کنم گزینه run بود و در ویندوز۷ هم توی اون قسمت جستجو تایپ کنید “msconfig” . حالا سربرگ startup را انتخاب کرده.این یعنی در موقع بالا اومدن سیستم چه برنامه هایی لود شه.حالا به جز ۶ یا ۷ تا تیک اول که معمولا مهم و فایلهای ویندوز هستند (لبته اگر تیک همه رو هم بردارید مشکلی پیش نمیاد !!) بقیه تیک ها به جز اونهایی که تشخیص میدید باید باشند مثله آنتی ویروس و … رو بردارید.

شاید شما نتونید تشخیص بدید کدوما رو بزارید کدوما رو بردارید.مثلا yahoo,adobe reader,…. و برنامه های اضافی که نصب کردید رو بردارید.

مرتب کردن درایو با disk defragment :

من خودم اتاقم که شلوغ میشه معمولا آخر هفته ها همه چیزو برمیدارم مرتب می کنم میزارم سره جاش (نمی دونم باز دوباره چی میشه که …)! درایو های شما هم همینطورین.با استفاده از قابلیت زیر مرتبشون کنید.

disk-defragment

به my computer رفته و راست کلیک کرده و گزینه properties را انتخاب کنید.حالا سربرگ tools را انتخاب کنید.گزینه defragment now را انتخاب کرده سپس درایو مورد نظر و آخر سر defragment را بزنید و کمی صبر کنید.خودتان فایل های مختلف با رنگ های متفاوت نشان داده شده را می بینید که مرتب می شوند

دومین کار disk cleanup از سربرگ general می تونید این گزینرو پیدا کنید  که انجام دادنشو هر چند وقت یه بار توصیه می کنم .

استفاده از آنتی ویروس :

خیلی مختصر مفید آنتی ویروس nod۳۲ رو معرفی می کنم همچنین چند وقت یکبار از برنامه های ضد تروجان مثله trojan remover هم می توانید استفاده کنید.خوبه بد نیست بعدش پاکش کنید.

در کل اگر قرار باشد از این پست نتیجه ای بگیریم آن این است که کامپیوتر فقط وسیله ای برای ارکشیدن مداوم و استفاده نادرست نیست بلکه مانند سایر وسایل نیاز به رسیدگی دارد .

امیدوارم این پست نظرتون رو جلب کرده باشه و بدردتون خرده باشه .

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *