گستران وب

افزونه لایت باکس وردپرس برای نمایش عکس و فیلم در Lightbox

احتمالا در برخی […]

تیر 26 , 1396

احتمالا در برخی از سایتها با قابلیت نمایش تصاویر درون جعبه شفاف به صورت تمام صفحه برخورد کرده باشید در این حالت با کلیک بر روی تصویر صفحه وب سایت کمی تیره شده و عکس درون لایت باکس به صورت تمام صفحه نمایش داده می شود که می توان با استفاده از کلیدهای جهت نما تمام تصاویر موجود در صفحه وب سایت را که از لایت باکس پشتیبانی می کنند مرور کرد از مزایای استفاده از لایت باکس می توان به نمایش تمام صفحه تصاویر بزرگ در صفحه بدون بارگذاری مجدد سایت و استفاده حداکثری از فضای قابل دید صفحه نمایشگر کاربر نام برد در این مطلب از گستران وب به معرفی افزونه لایت باکس وردپرس برای نمایش عکس و فیلم در Lightbox می پردازیم.

همینطور که گفته شد به دلیل امکاناتی که لایت باکسها در اختیارمان قرار می دهند استفاده از انها در سایتهای گالری عکس بسیار سودمند می باشد و به نمایش بهتر و بیشتر تصاویر کمک می کند. اولین افزونه WordPress Lightbox نام دارد این پلاگین لایت باکس وردپرس امکان نمایش تصاویر و ویدئو ها به صورت واکنش گرا را فراهم می کند نحوه کار با آن بسیار راحت و ساده می باشد پس از نصب و فعال سازی گزینه ای با نام Lightbox در مدیریت پیشخوان وردپرس افزوده می شود که با مراجعه به آن می توان تنظیماتی مانند رنگ زمینه و متن، افکتهای نمایش پنجره پاپ، زمان اجرای افکتها و … را تنظیم کرد. در لایت باکس نمایش داده شده کلیدهای دانلود تصویر یا فیلم، بزرگنمایی و کوچک نمایی، تصویر یا فیلم بعدی و قبلی، نمایش اطلاعات و … وجود دارند. شیوه نمایش لایت باکس به این صورت است که تمام تصاویر و فیملهای موجود در یک مطلب را درون پنجره پاپ آپ نمایش میدهد. صفحه افزونه

دومین افزونه لایت باکس وردپرس WP Lightbox 2 نام دارد این پلاگین نیز همانند افزونه بالا عمل می کند با این تفاوت که تنظیمات بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهد اما تنها قابلیت نمایش تصاویر درون لایت باکس را دارد.از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاملا واکنش گرا و سازگار با موبایل و تبلت
  • نصب و استفاده راحت
  • سازگاری با تمام مرورگرهای بروز و جدید
  • قابلیت ایجاد گروه و دسته از تصاویر
  • امکان استفاده از لایت باکس در بخش دیدگاه یا نظرات وردپرس
  • نمایش لینک دانلود تصاویر
  • دارای چندین افکت و انیمیشن زیبا
  • سازگار با گالری تصاویر خود وردپرس
  • و …

اگر تنها قصد نمایش تصاویر وردپرس درون لایت باکس را دارید افزونه WP Lightbox 2 بهترین گزینه می باشد اما برای نمایش عکس و فیلم در لایت باکس بهترین پلاگین WordPress Lightbox است.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *